John Lee Hooker - Burnin' (1962)

Blues
Label: Vee-Jay

1. Boom Boom (2:32)
  2. Process (3:49)
  3. Lost a Good Girl (2:51)
  4. A New Leaf (2:30)
  5. Blues Before Sunrise (3:49)
  6. Let's Make It (2:27)
  7. I Got a Letter This Morning (2:44)
  8. Thelma (3:31)
  9. Drug Store Woman (2:47)
  10. Keep Your Hands to Yourself (2:10)
  11. What Do You Say (2:27)
avatar van spinout
Het zijn niet allemaal boogie's op dit klassiek Hooker album. Soms vertraagt Hooker het tempo. Toch een lekker album.

Het is niet vreemd dat John Lee Hooker af en toe het tempo vertraagt op dit album: het is immers ook een blues album. Nu moet ik zeggen dat de vele boogie songs hierop wel erg fijn zeg. Sterke melodieën, een hele fraaie stem en gitaar van Hooker en een prima band. Favorieten voor mij zijn Boom Boom, Process, Blues Before Sunrise, Drug Store Woman & Keep Your Hands to Yourself. Echt een uitstekende plaat!