O.G.C. - The M-Pire Shrikez Back (1999)

Label: Priority

1. Shoot to Kill (3:13)
  2. Joe Clair (1:08)
  3. M-Pire Shrikez Back (5:02)

met Rock en Thunderfoot

4. Sometimey (3:16)
  5. Shit Happens (3:30)
  6. Bounce to the Ounce (4:49)
  7. Girlz Ninety Now (4:42)

met Cocoa Brovaz, Ruck en Smokelite

8. Smokey Skit (Bless the Mic) (1:40)
  9. The Big Ohh (4:29)

met Smokelite

10. If You Feel Like I Feel (4:17)

met Hardcore

11. Slo Mo (4:30)
  12. You're Not Sure to See Tomorrow (4:55)

met Doc Holiday, Illa Noyz, Lil' Knock, M.S. en Twanie Ranks

13. From the Table to the Label (1:54)
  14. Suspect Niggaz (4:39)

met Buckshot en Havoc

15. Dirtiest Players in the Game (5:34)

met Heltah Skeltah

16. Set Sail (4:06)
  17. Boot Camp MFC Eastern Conference (5:11)

met Cocoa Brovaz, Doc Holiday, Heltah Skeltah, Representativz en Smokelite

avatar van Harco
Bounce to the Ounce... wat een banger.

avatar van Seedorf
Dirtiest Players in the Game .

avatar van JLjuju
Deze ga ik zeer binnenkort checken.
Ken enkele nummers (waaronder natuurlijk weer die met Havoc), en die klinken goed

avatar van Harco
Eerlijk gezegd vind ik deze toch een fractie beter dan Da Storm. Misschien zelfs wel een van mijn favoriete albums.

avatar van JLjuju
Ikzelf zit ook sterk te twijfelen dus een 3,5 of een 4.
Een paar super vette nummers en een paar mindere.
maar Da Storm blijft voor mij de op 1 na beste Boot Camp plaat

En de beste is?

Oh, Magnum Force zie ik al staan.

avatar van -marco-
Heerlijke cd en eindelijk in mijn collectie. Productie is al lang stopgezet, dus moeilijk te krijgen.

Iets beter dan hen debut Da storm!!

avatar van JLjuju

Best een verschil tussen de tracks qua sfeer etc.
Maar het is hoofdzakelijk duister .
De beste MC van het trio nog steeds Starang, schande dat die man nog geen soloalbums heeft.

avatar van -marco-
Verhoogd naar een 4,5 *. Dit is toch wel mijn favo album uit de BCC saga.

Heerlijke sfeer ademt deze cd, Damn!!!!

avatar van Rene1979
Ik heb deze ook van mij krijgt ie een 4.

Bounce to the Ounce

avatar van Delars
album van de week, en ik vind het erg lekker klinken.
moet zeggen dat het wel erg "rauw" is ... maar ik vind het vet!

avatar van principal2000
Speciaal voor HHAvdW heb ik mijn 2 OGC albums weer eens opgezet. Beiden vind ik goede albums, maar ik heb toch meer een zwak voor hun 1e. Als ik dit op LP zou hebben ipv CD, zou ik kant B beduidend minder vinden. Vanaf nr. 11 Slo Mo vind ik het album best wel kelderen naar een matig niveau. Dit geldt niet voor ieder nummer, maar toch vind ik het beduidend minder dan "Kant A". Dit doet niks af aan het feit dan Bounce To The Ounce echt een mega-banger is. Ook een leuke ode aan de old school met Girlz Ninety Now. Deze 3 MC's wisselen elkaar goed af en hebben simpele, maar prettig in het gehoor liggende lyrics en flows. De sfeer die op Da Storm veel meer constant is, mis ik een beetje op dit toch prima album. 3,5* waar ik eigenlijk voor 3,75 zou gaan.

avatar van Harco
Girlz Ninety Now is koning. Maar vind je nummers 15 en 17 dan ook tot de mindere nummers behoren?

Got the power to BOMB that ass like I'm Kevin Nash.

avatar van principal2000
Ik vind 12 en 17 wel goed, maar geen extreme bangers. 15 vind ik wel okay.

FightForMore
Ik heb hem vandaag beluisterd en vind het wel ook dope. Ik kreeg geen wauw-gevoel en vond het soms repetitief, maar al bij al was het niet zo'n slecht album.

avatar van Rene1979
Heb deze uiteraard ook origineel. Heel goed album. Zag dat hij HH album van de week was. Zeker een goeie keuze. Bounce to da Ounce is natuurlijk een banger.

avatar van panjoe
Is niet echt mijn soort hiphop, dit, maar er staan zeker een aantal aangename hoofdklappers op. Ga voor een 6je.