Arsenal - Furu (2014)

Belgiƫ
Electronic / Pop
Label: Playout!

1. Temul (Lie Low) (5:33)

met ­Lydmor en Tim Bruzon

2. Not Yet Free (4:21)

met Gavin Friday en Doseone

3. The Rider (4:36)

met Shawn Smith en Tim Bruzon

4. Lovesongs (Propaganda) (4:48)

met Johny Whitney en Lydmor

5. Sharp Teeth (5:13)

met Tim Bruzon

6. Golden (Are You Still?) (4:05)

met Post War Years

7. Woe-Is-Me (4:43)

met Doseone

8. Evaporate (3:25)

met ­Lydmor

9. Black Mountain (Beautiful Love) (5:05)

met Tim Bruzon en Leonie Gysel

10. This Is Your Home (2:45)

met Miriam Tewolde Berhan en Johanna Tewolde Berhan

heel goe album, zeer zomers. Echt een aanrader!

JXL
Inderdaad een goed album, maar toch minder (verrassend) dan de vorige albums. Soms lijken ze wat op automatische piloot te staan...
Jammer dat ze ook die irritante stem van Jhonny Whitney terug gebruiken. Deze irriteerde al op Lokemo.

Onbegrijpelijk dat ze terug samenwerken met Whitney, die haalde de vorige plaat omlaag met zijn irritante stemgeluid.

in het nummer NOT YET FREE zit de stem van kele okereke er toevallig in?

Vrij indrukwekkende Arsenal. De collaboraties met diverse andere artiesten voegen een sterke meerwaarde toe. Black Mountain is een klassieker en schittert op eenzame hoogte, maar het licht oosterse Lovesongs en The Rider heb ik ook hoog zitten. Ik ben geen Arsenal fan, maar het is een feit dat je niet meer om hun veelzijdigheid meer kunt. Prachtige CD.