Pearl Jam - Live: November 5 2000 Seattle, Washington (2001)

Label: Sony

1. Release (5:15)
  2. Corduroy (4:31)
  3. Grievance (3:10)
  4. Rearviewmirror (6:20)
  5. Hail, Hail (3:26)
  6. Evacuation (3:01)
  7. Dissident (5:26)
  8. Nothing as It Seems (5:37)
  9. In Hiding (5:26)
  24. Crazy Mary (5:43)
  25. Immortality (6:19)
  26. Alive (11:57)
  27. Soon Forget (5:48)
  28. The Kids Are Alright (2:51)
  29. Baba O'Riley (9:42)
  30. Yellow Ledbetter (7:11)
avatar van VanDeGriend
Was na het bedroevende Vs. helemaal afgehaakt bij Pearl Jam. Deze 3CD is op een of andere wijze dan toch in mijn collectie terecht gekomen en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Niet dat ik nu opeens die andere cd's ga scoren maar deze mag blijven.

avatar van Rogyros
Na het bedroevende Vs.? Dat was een fantastisch album (vond ik althans), net zoals Vitalogy, Riot Act en noem maar op.
Dit is een heel goede concertregistratie.

Het eerste van de twee 'homecoming' slotconcerten van de uitgebreide 2000 wereldtour van Pearl Jam. Het tweede, een dag later, is nog wat beter.
Het publiek is wat tam en ook Mike McCready moet er even inkomen, maar toch klinkt het gelijk allemaal behoorlijk strak, zeker het drumwerk van Matt Cameron. Vanaf de Encore Break wordt het allemaal nog wat beter en klinkt ook McCready ouderwets goed. In totaal krijg je met deze 3CD maar liefst bijna 3 uur aan live werk van Pearl Jam, met minder vaak gespeelde songs, zoals Aparting Ways & The Kids Are Alright, en een paar geweldig uitgevoerde toppers, waarbij de bijna 12 (!) minuten versie van Alive meer dan opvalt. Ook Immortality daarvoor is fraai!