Awon & Phoniks - Return to the Golden Era (2013)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Midas Touch (3:28)
  2. Champagne Laced (4:06)
  3. Forever Ill (3:44)

met Dephlow en Tiff the Gift

4. Street Saga (3:32)
  5. Blinded by the Riches (3:29)
  6. Blood in Blood Out (3:33)
  7. Rule of the Gun (4:18)

met Dephlow

8. 40oz Wisdom Interlude (1:14)

met Pel

9. Get Yours (3:03)
  10. Move Back (3:49)
  11. Black and Blue Interlude (0:40)
  12. Correct Techniques (3:33)
  13. Above Water (4:02)
  14. Move Back [Phoniks Remix] (2:51)
  15. Rule of the Gun [Phoniks Remix] (4:16)

met Dephlow

16. Blood in Blood Out [Phoniks Remix] (3:33)
Rene1979
Phoniks is echt een hele dope producer..

avatar van Silky & Smooth
Hier leg ik uit waarom ik de underground hip-hop wel eens mis, omdat (te) veel platen aan mij voorbij gaan. Deze plaat is echter weer het bewijs waarom ik er klaar mee was om de ene stroming beter te vinden dan de andere:

Stories from the Brass Section en Return to the Golden Era worden geproduceerd door dezelfde producer: Phoniks. Op beide platen zijn producties sfeervolle jazzy boombap-beats. Het verschil is de rapper. Anti-Lilly is een sterke rapper. Zijn raps versterken de producties en andersom. Awon klinkt veel saaier, hij weet mij niet te pakken. Op één of andere manier verslappen daardoor de producties en wordt het album vlakker, tegen het saaie aan. Het is lang niet slecht, maar het boeit mij verder ook niet echt.

FRIPI
Ik heb hier ook een remix versie van en die is ook heel fijn.