Slade - Return to Base (1979)

Label: Barn

1. Wheels Ain't Coming Down (3:40)
  2. Hold on to Your Hats (2:32)
  3. Chakeeta (2:26)
  4. Don't Waste Your Time (Back Seat Star) (3:28)
  5. Sign of the Times (3:57)
  6. I'm a Rocker (2:46)
  7. Nut Bolts and Screws (2:30)
  8. My Baby's Got It (2:34)
  9. I'm Mad (2:46)
  10. Lemme Love Into Ya (3:38)
  11. Ginny, Ginny (3:38)
  12. 9 to 5 * (2:53)
  13. Two Track Stereo - One Track Mind * (2:53)
avatar van macca63
Als groot Slade fan vind ik dit niet het sterkste album van de band.
Er staan een paar tracks op die goed zijn maar de rest is een beetje inspiratieloos.
Don't waste your time en my baby's got it springen eruit.
I'm a rocker van Chuck Berry heb ik de Bintangs beter horen doen!

avatar van RuudC
Slade probeert na het rockerige Whatever... weer voor een wat voller geluid te gaan. Grappig dat ondanks de lichte drang tot experimenteren de muziek net zo vlak als voorheen is. De songs zijn volgens het boekje en vrij saai. De levenslust straalt er niet bepaald van af. Ik ga hier toch echt diepere onvoldoendes voor geven (en daar had ik misschien wel eerder aan moeten beginnen), want van een ervaren band mag je toch wel meer verwachten dan poepsimpele rock(-n-roll)ers als I'm A Rocker. Ik mag toch hopen dat dit zelfs anno 1979 al gedateerd was.

Tussenstand:
1. In Flame
2. Play It Loud
3. Beginnings
4. Old New Borrowed And Blue
5. Whatever Happened To Slade?
6. Nobody's Fools
7. Slayed?
8. Return To Base

avatar van lennert
Ai... na het erg toffe Whatever Happened To Slade, valt dit gezapige Return To Base wel echt behoorlijk tegen. I'm Mad vind ik nog best een aardige track, evenals Don't Waste Your Time (Back Seat Star), maar de rock n' rollerige originals en covers zijn echt te tam voor woorden. Slade klinkt in geen enkel opzicht nog als die gevaarlijke rebelse band die ze ooit waren. Lemme Love Into Ya... ik weet niet wat ik hiermee moet. Ginny, Ginny is ook een oersaaie afsluiter. Nee, dit album is een dieptepunt in de verder tot nu toe best aardige loopbaan van de band.

Tussenstand:
1. In Flame