Robert Cray - Shoulda Been Home (2001)

Blues

4. Love Sickness (2:59)
  5. I'm Afraid (3:11)
  6. No One Special (4:48)
  7. Out of Eden (9:19)
  8. Cry for Me Baby (3:06)
  9. Far Away (6:24)
  10. Renew Blues (1:02)
  11. Help Me Forget (4:19)
  12. The 12 Year Old Boy (2:46)
avatar van Rogyros
Lekker album. Verwacht hier niets anders van dan wat we van Robert Cray gewend zijn. Lekkere muziek, relaxed, vaak licht. Van Bluesy randje tot zeer blues(y). Prima te pruimen.

avatar van Ronald5150
Ik heb een zwak voor Robert Cray. De critici zullen zeggen dat zijn blues veel te gelikt is, te soft. Ik zal niet ontkennen dat ik af en toe best dat rauwe randje mis, maar ik vind dit toch hele lekkere muziek om naar te luisteren. Robert Cray laat op ”Shoulda Been Home” een heerlijke laidback mix horen van blues en soul. Mooie liedjes met ingetogen, maar toch erg bluesy gitaarspel. De eerste helft van ”Shoulda Been Home” is erg soulvol. Blazers, een orgel en de mooie warme stem van Cray zorgen daar met name voor. De tweede helft, met name vanaf het prachtige ”Out of Eden”, is bluesier. De gitaren worden iets feller, maar nog altijd is het met name gloedvol en smaakvol. Verwacht dus geen gitaarpatserij of vlammende solo’s van Robert Cray. ”Shoulda Been Home” heeft dat ook niet nodig als je het mij vraagt, want ik vind dit gewoon een hele mooie plaat.