Malia and Boris Blank - Convergence (2014)

Malawi / Zwitserland
Jazz
Label: Universal

1. Celestial Echo (4:09)
  2. Embraceable Moon (4:10)
  3. I Feel It Like You (3:40)
  4. Touching Ghosts (3:21)
  5. Claire Cadillac (3:09)
  6. Raising Venus (4:40)
  7. Fever (3:25)
  8. Smouldering Ashes (3:56)
  9. Magnetic Lies (3:56)
  10. Tears Run Dry (3:42)
  11. Turner’s Ship (6:42)
avatar van Broem
Een niet alledaagse combinatie tussen Malia, jazz zangeres uit Malawi en bekend van de nodige jazzy albums en Boris Blank, een van de Yello hoofdmannen. Nu heeft Yello in het verleden al vaker de samenwerking gezocht met een "ander" soort artiesten. Dit is een solo album van Boris met Malia die echter wel de typische Yello sound heeft. Veel dynamiek, lekker snel en veel elektronische wendingen. Het album krijgt het label "jazz" terwijl het m.i. toch meer electronisch is. Wat maakt het uit. Lekkere songs met de mooie stem van Malia en de aparte sound van Yello maken van Convergence een uiterst genietbaar album. De geluidskwaliteit van dit album is ongekend goed. Dit spettert je speakers uit.

avatar van Leptop
Alleen al voor de geluidskwaliteit een "must have"

avatar van Broem
Leptop schreef:
Alleen al voor de geluidskwaliteit een "must have"

Treffen we elkaar weer

avatar van Leptop
Yep, ik kijk en luister stiekem af en toe naar wat van jouw favoriete albums, gezien jouw smaak en audiospulletjes . Sinds ik stream heb ik veel meer mogelijkheden daarvoor. Het is onwaarschijnlijk hoeveel nieuwe muziek ik heb ontdekt sindsdien . Schitterend medium is MuMe.