Lazuli - Tant Que L'Herbe Est Grasse (2014)

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Déraille (4:36)
  2. Une Pente Qu'on Dévale (5:11)
  3. Homo Sapiens (3:55)
  4. Prisonnière d'une Cellule Mâle (4:55)
  5. Tristes Moitiés (3:19)
  6. L'essence des Odyssées (4:33)
  7. Multicolère (3:30)
  8. J'ai Trouvé Ta Faille (6:20)

met Fish

9. Les Courants Ascendants (6:07)
avatar van Svendra
Hier klinken tot de puntjes verzorgde, gelaagde nummers die na herhaalde beluistering ook catchy blijken te zijn. De expressieve zanger, die doet denken aan de frontman van Nemo, wordt in J'ai Trouvé Ta Faille opeens afgewisseld door Fish. Ook opvallend zijn de stuwende 'Gabriel-ritmes' in een aantal nummers, bijvoorbeeld Prisonnière d'une Cellule Mâle. Dit is afwisselend, dit is goed, dit smaakt naar meer.

avatar van Lura
Mooie tip, Svendra! Dit ga ik vaker beluisteren.

avatar van Bonk
Het was langs me heen gegaan dat deze Franse heren (blijkbaar al enige tijd) een nieuw album uit hadden, dus toch nog maar eens bij henzelf op de site bestelt. Met een aardige persoonlijke briefkaart erbij het album inmiddels beluisterd.
Ik kan me goed vinden in de beschrijving van Svendra. Het is mooie afwisselende muziek, die gedurende het hele album echt boeiend blijft. Naast de prettige zang in de Franse taal, die goed bij de muziek past, kunnen de heren ook heel aardig spelen. Voor mij is voorlopig het laatste nummer het beste.
Van de drie albums die ik van Lazuli ken, vind ik dit het beste. De waardering van 4* zou dus ook nog maar zo verder kunnen stijgen.