Reigning Sound - Shattered (2014)

Label: Merge

7. My, My
  8. Starting New
  9. Baby It's Too Late
  10. In My Dreams
  11. I'm Trying (To Be the Man You Need)
ThereThere
Eerste single "Falling Rain" is te beluisteren op Soundcloud.

Slappe hap! Ik hou het bij de energie van Time Bomb Highschool.

joh, je bent erg teleurgesteld, da's duidelijk.
Afgaande op de 2 nrs die ik pas heb gehoord klinkt het inderdaad een stuk netter, zeker wanneer je het vergelijkt met het magnifieke TBH, en de stem van G Cartwright dunnetjes en iel. Maar 1.5...?

avatar van philtuper
Ja, een 1,5. Meer kan ik er niet van maken, maar ik wil er wel een 2 van maken als ik jou daar een plezier mee doe. ? Meer wordt het iig niet, daarvoor ben ik inderdaad te teleurgesteld.

ThereThere
ernstig bevreesd door bovenstaande teleurstelling van philtuper valt het album me na enkele keren beluisterd te hebben op de luisterpaal -godzijdank- (hoe tragisch zou het immers zijn wanneer G Cartwright van zijn voetstuk zou vallen) erg mee. Het begint fantastisch met North Cackalacky Girl en dendert lekker soulvol door. Zelfs single Falling Rain komt opeens goed tot zijn recht.
Fijn zomers plaatje, maar doet het ook goed op een druilerige dag (en kan me voorstellen dat ie ook prettig weg luistert tijdens een fikse onweersbui of op een koude winterdag).

Vento Vivimus
Gealarmeerd door de lage scores hier, heb ik er Metacritic nog eens op nageslagen. Gelukkig komen zij wel tot de conclusie dat dit (opnieuw) een alleszins redelijk album is van dhr. Cartwright c.s. Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn.

avatar van philtuper
Ook na de tweede en derde luisterbeurt mis ik de rauwe energie vd eerste albums. Greg Cartwright en kornuiten hebben veel moois voortgebracht maar deze komt mijns inziens zeker niet op de shortlist.

avatar van philtuper
Goed nieuws however voor ThereThere. Ik ben een halfje omhoog gegaan. ?

avatar van frolunda
Slappe hap! Ik hou het bij de energie van Time Bomb Highschool.
Die conclusie trok aanvankelijk ook maar na een flink aantal draaibeurten vind ik Shattered eigenlijk best een aardige plaat,ingetogen en gezegend met een mooi sixties geluid.Time bomb high school blijft echter m'n favoriet en deze is gewoon.....anders.

avatar van philtuper
@frolunda. Klopt. Is gewoon anders en minder mijn ding. Best aardig is niet goed genoeg om in de platenkast te zetten tegenwoordig. Wordt dus geen aanschaffen.

philtuper schreef:
Goed nieuws however voor ThereThere. Ik ben een halfje omhoog gegaan. ?

doet me deugd phil! Overigens is Time Bomb Highschool ook nog altijd mijn favo, "tikkeltje" meer dynamiek.

Begint erg sterk, maar raakt mij heel snel kwijt. Echt slecht wordt het nooit, maar gewoon te weinig variatie.

avatar van dj maus
Een degelijke plaat, goeie sound, maar zonder de magie van hun klassiekers.