(voor mensen met verstand van zaken, maar die geen zin hebben heel het bericht door te ploeteren, kijk ff naar Hecq aub
)
8 miniCDs dus. Verzameld in een
vreselijk lelijke houten doos. Wie koopt zo'n ding nu
. Anyway, gevarieerd werk, dus de CDtjes maar even aflopen.
Lusine Icl : beter dan dat ik gewoon ben. Heb hun reguliere albums op 3.5* staan, deze krijgt er vier. Mooie opbouw van ambient naar downtempo IDM. Mooie warme klanken, niks geniaal, gewoon lekker.
Solar X : wat minder. Doet nogal retro aan, hier en daar wat acid-achtige samples. Niet onaardig, maar soms iets te doods, voor wat nogal straightforward dansmuziek is. Kleine 3.5*
Lowfish : klinkt iets lekkerder, wat opgewekter en frisser ook, maar stelt ritmisch soms wat teleur. Aardige nummertjes, maar niks groots. 3.5*
Gridlock : Over Inbetween heb ik m'n ding al gezegd, de rmx van het Snares nummer doet er niet veel voor onder. Prachtig "afscheid" dat bij het beste Gridlock werk hoort. Vandaar ook niks minder dan 5*.
Psi Spy : ontdekking. Sterke melodieën, maar ook ritmisch vaak erg sterk. Beetje droog, maar wel lekker. Project waar ik zeker meer van wil horen. Kleine 4.5*
Snog : Amateuristisch en slecht. Eén gitaar en een vent die niet kan zingen. Hippie-rond-het-kampvuur muziek die nergens op slaat. Waarom Hymen ? 0.5*
Hecq :
. Ik heb ergens een afslag gemist, zo lijkt het wel. De kille glitches, experimentele structuren ... varvangen door ... mjah, wat ? Muziek waar ik enorm veel invloeden in terughoor. Flarden techno, trance, IDM, glitch, ambient, lounge zelfs. Dansbaar maar ook vooral erg luisterbaar. En warm! Dekentjesmuziek, maar ook weer dansbaar. En dan die voice samples. Iemand die mij helpt en vertelt wat dit is ? En vooral, waar ik meer vind. Het klinkt niet wereldschokkend vernieuwend, maar wel compleet uniek en nieuw. 5*. Petje af.
Mad EP : Zoals steeds verbaast deze artiest niet door te verbazen. Doet gewoon consequent z'n eigen ding, plukt invloeden van overal, en weet er steeds een geweldig brouwsel van te bereiden. Sterk op weg om één van m'n favoriete artiesten te worden. Prachtig werkje weer van Mad EP, luister en oordeel zelf. 4.5*
Al bij al een kleine 4.5 *. Vooral dan omdat de mindere miniCDs zo makkelijk over te staan zijn, en er verder echt geweldig werk tussen zit. Hecq, Gridlock, Mad EP en Psi Spy zijn allemaal geweldig.