Travel Sickness (2006)

33. The Manhattan Gimp Project - Insomniac
  34. Mad E.P. - Croc.A.Cyst
  35. Mad E.P. en The Manhattan Gimp Project - Mathamaddeck Part 4
avatar van Onderhond
Raar project dit. Bundeling van 8 miniCDs. Opvallend vooral de entry van Gridlock. Met Goodfella een keertje over gehad, en het zullen misschien inderdaad wel trackjes zijn die nog ergens op een stapeltje lagen, maar vanmiddag in de stad, met een iel winterzonnetje, koude wind en een hemelsblauwe lucht ... klonk meer als een prachtig afscheidsstuk van Gridlock, dat makkelijk hun beste werk evenaart. Toch een project dat ik sterk ga missen.

Verder nog wel interessant werk, maar ben er nog niet helemaal doorgeraakt. In ieder geval is Mad E.P.s bijdrage ook weer om van te genieten.

En Snog ... tja

avatar van T.O.
Van Lusine ken ik "Push" via een mix-cd...ben benieuwd of dit lijkt op de muziek die hierop staat...

avatar van Onderhond
Lusine Icl begint met ambient dat stilaan verandert in downtempo IDM. Beetje in de lijn van n5MD, maar dan kwalitatief net iets minder vind ik.

avatar van T.O.
Onderhond schreef:
Lusine Icl is begint met ambient dat stilaan verandert in downtempo IDM.

Klinkt wel vertrouwd ja.

avatar van Onderhond
(voor mensen met verstand van zaken, maar die geen zin hebben heel het bericht door te ploeteren, kijk ff naar Hecq aub )

8 miniCDs dus. Verzameld in een vreselijk lelijke houten doos. Wie koopt zo'n ding nu . Anyway, gevarieerd werk, dus de CDtjes maar even aflopen.

Lusine Icl : beter dan dat ik gewoon ben. Heb hun reguliere albums op 3.5* staan, deze krijgt er vier. Mooie opbouw van ambient naar downtempo IDM. Mooie warme klanken, niks geniaal, gewoon lekker.

Solar X : wat minder. Doet nogal retro aan, hier en daar wat acid-achtige samples. Niet onaardig, maar soms iets te doods, voor wat nogal straightforward dansmuziek is. Kleine 3.5*

Lowfish : klinkt iets lekkerder, wat opgewekter en frisser ook, maar stelt ritmisch soms wat teleur. Aardige nummertjes, maar niks groots. 3.5*

Gridlock : Over Inbetween heb ik m'n ding al gezegd, de rmx van het Snares nummer doet er niet veel voor onder. Prachtig "afscheid" dat bij het beste Gridlock werk hoort. Vandaar ook niks minder dan 5*.

Psi Spy : ontdekking. Sterke melodieën, maar ook ritmisch vaak erg sterk. Beetje droog, maar wel lekker. Project waar ik zeker meer van wil horen. Kleine 4.5*

Snog : Amateuristisch en slecht. Eén gitaar en een vent die niet kan zingen. Hippie-rond-het-kampvuur muziek die nergens op slaat. Waarom Hymen ? 0.5*

Hecq : . Ik heb ergens een afslag gemist, zo lijkt het wel. De kille glitches, experimentele structuren ... varvangen door ... mjah, wat ? Muziek waar ik enorm veel invloeden in terughoor. Flarden techno, trance, IDM, glitch, ambient, lounge zelfs. Dansbaar maar ook vooral erg luisterbaar. En warm! Dekentjesmuziek, maar ook weer dansbaar. En dan die voice samples. Iemand die mij helpt en vertelt wat dit is ? En vooral, waar ik meer vind. Het klinkt niet wereldschokkend vernieuwend, maar wel compleet uniek en nieuw. 5*. Petje af.

Mad EP : Zoals steeds verbaast deze artiest niet door te verbazen. Doet gewoon consequent z'n eigen ding, plukt invloeden van overal, en weet er steeds een geweldig brouwsel van te bereiden. Sterk op weg om één van m'n favoriete artiesten te worden. Prachtig werkje weer van Mad EP, luister en oordeel zelf. 4.5*

Al bij al een kleine 4.5 *. Vooral dan omdat de mindere miniCDs zo makkelijk over te staan zijn, en er verder echt geweldig werk tussen zit. Hecq, Gridlock, Mad EP en Psi Spy zijn allemaal geweldig.

Dekentjesmuziek... wat een prachtige term, OH

hecq heeft nog twee andere cd op hymen uitgebracht. inderdaad niets nieuws onder de zon, maar wel goed..

avatar van Onderhond
Mjah, zover ben ik mee, maar Hecq - Scatterheart kan niet meer verschillend zijn dan wat hij hier brengt. Bad Karma dan meer in deze richting ? Enig idee of hij hiermee wil doorgaan ?

avatar van Goodfella
En dan die voice samples. Iemand die mij helpt en vertelt wat dit is ?

In ieder geval een stukje Blade Runner, gesproken door onze eigen Rutger Hauer rond 11:30

Ik hou het op 4* trouwens

De twee lange tracks van Gridlock en Hecq knállen werkelijk overal bovenuit, en daar staat de rest toch een beetje bleekjes naast. Mad E.P. voert de subtop hier verdienstelijk aan, Snog kan na anderhalve glimlach tijdens de eerste twee tracks alsnog met bevende knietjes naar huis.

Sample 1 : Ferris Bueler
Sample 2 : Cruel Intentions
Sample 3 : Blade Runner
Sample 4 : The Shawshank Redemption.

Opvallend ook dat dat stukje uit Blade Runner emotioneler en sfeervoller is dan de hele film bij elkaar

avatar van tovenaar
Dámn die Gridlock track, wat een mooie fijne track. Ge-wel-dig. Ook de Hecq-track is super! Why oh why moeten Snoggers zo'n geheel nou degraderen .

avatar van tovenaar
Haha die heerlijke club-groove die erin vliegt op de "I'll fuck your brains out" sample van Cruel Intentions is zo ontzettend glimlach-gevoelig en voetjeskriebelend!

avatar van Goodfella
Voor de liefhebbers van Hecq (alle twee), hier en hier vond ik plotseling twee complete remixalbums van deze meneer. O.a. Hecq-beats met vocals, waarin al een beetje vooruit wordt gekeken naar het stijltje dat `ie hier tentoonspreidt. Lekker, en voor mij in ieder geval een verrassing om daar zo opeens achter te komen!

avatar van Onderhond
. Als nu die andere nog even reageert zijn we weer gerust.

avatar van Goodfella
Die weet het al, dus dat was `m weer voor vandaag

(vooruit, paar artiesten ter aanbeveling dan: Nullvektor, Neurocore, Atomhead en Subskan: hectisch!)

Onderhond schreef:
Als nu die andere nog even reageert zijn we weer gerust.

Nou vooruit hehe. Maar inderdaad, check Nullvektor ook ja, gave artiest. Ik ben beniewd hoe verdwaald ik ga zijn na 3 dagen Maschinenfest met Nullvektor, Cdatakill, Iszoloscope etc.

avatar van tovenaar
Live is SNOG trouwens nóg zieliger! En ik was verdwaald ja .

avatar van -SprayIt-
Weet iemand waar ik Hecq - Demon Flux online kan beluisteren?