Gotan Project - Lunático (2006)

Frankrijk

met Jimi Santos

12. Paris, Texas (6:45)
  13. El Norte * (4:36)

met Eduardo Makaroff

14. Santa Maria [Del Buen Ayre) (Recorded Live @ KCRW Radio] * (4:54)
  15. Arrabal [Haaksman & Haaksman Remix] * (5:58)
avatar van HiLL
Klinkt weer lekker, zwoel, warm, zomers. Rose, zon, terrasjes...heerlijke plaat! Overigens vind ik de voorganger beter.

avatar van platedraaier
Heerlijke achtergrond muziek met veel Tango en Jazz invloeden. Typysche Arrow-jazz plaat.
Erg lekker en zomers.
Bij juist gebruik een topper!

wordt alsmaar beter...

roeland
szynell schreef:
wordt alsmaar beter...

'Erg prettige muziek om te draaien bij etentjes en andere bezoeken thuis'.

Deze opmerking klinkt natuurlijk niet echt super-positief, toch bedoel ik het wel zo. Dit is heerlijke muziek voor op de achtergrond, maar dan wel met meer kwaliteit, dusdanige kwaliteit dat het volume soms best wat hoger mag

Een stuk swingender in vergelijking met voorgaande albums. Heerlijke plaat.

roeland
Zelf willen de mannen van Gotan Project overigens absoluut niet in de lounge-hoek geplaatst worden, aangezien ze vinden dat tango hard en strak moet zijn in plaats van mellow.. maar met zulke muziek spreken ze zichzelf naar mijn mening nogal tegen.

Sietse
ik weet het nog steeds niet. Heb deze cd nu al een tijdje.
Ik vind het best tof. Muziek zit goed in elkaar....maar ik weet niet...niet iets waar ik veel naar kan luisteren...misschien inderdaad wat aERo al zei.

avatar van beaster1256
evengoed als la revancha , het nieuwe is er een beetje af , maar wederom een cd voor de ganse zomer , prachtig gespeeld , fluks , muzikaal , wulps , erotisch , zwoel , alles is prachtig van dit waanzinnig goeie sextet

0529
Het klikt allemaal erg zomers en sfeervol, goed als achtergrondmuziek maar eigenlijk klinkt het daar net iets te goed voor. Geen echte favorieten maar er zit zeker geen slecht nummer bij. 4*

0529
Krijgt er nog een halve ster bij! Blijft mooie muziek, hoevaak je er ook naar luistert!

Ik vind hem redelijk verschillend van La Revancha. Die eerste stond volledig in het teken van de tango en nummers weerspiegelden elkaar. Deze is gevarieerder, met samenwerkingen met andere artiesten, afwisseling tussen zwoele nummers (het eerste) en dansbare nummers (differente). En ook Mi Confesion vond ik sterk. Niet gedacht dat Spaanse rap zo aanstekelijk kon zijn.

avatar van Tabossi
Prachtige muziek. Lekker melancholisch (tango, hè) en zodoende hét excuus om even weg te dromen naar exotische oorden. La Viguela en Paris, Texas zijn echt grote klasse.

tuktak
beste album van gotan project tot nu toe. idd gevarieerder, en toch ook iets minder experimenteel. een duidelijke groei waarneembaar wat dat betreft.

avatar van frankmulder
Hartstikke leuke plaat. Je kan haast niet stil blijven zitten bij Diferente; Mi Confesión is ook heel aanstekelijk, en La Vigüela vind ik ook heerlijk. Voorlopig maak ik er 4* van.

Father McKenzie
beaster1256 schreef:

Gij hebt gij dat goed gezegd, beest van een vent! Euh... beaster bedoel ik!
Fijn wereldplaatje, yes!

avatar van Djarune
Bijna net zo goed als de eeste. La Vigüela is het best!

Leuk... gewoon leuk om na te luisteren, die fusie tussen tango en electro.

eigenlijk gewoon meer van hetzelfde in een andere kleur jas

als je goed luistert zijn sommige nummers zo'n beetje hetzelfde als op La Revancha del Tango, heeft men er wat mee gespeelt, et voila vrij gemakkelijk weer een plaat gedumpt

niettemin maakt dat me geen moer uit bij deze band, want stiekum klinkt het zeer lekker

avatar van Maestro B
Diferente ... knapperdeknap!

tango cancion!

avatar van FCEstebandido
Na hun debuut is dit album terug op niveau. Wat een geweldige crossover met hip^hop in Mi Confesion. Alle nummers op deze plaat zijn geslaagde samensmeltingen van Tango met andere genres. Knap hoe Solal Tango zo hedendaags kan doen klinken zonder de authentieke tangosfeer te verliezen. Andere elektronische tangoprojecten slagen daar amper of niet in. Prachtig Paris Texas en een geweldige meerwaarde die stem van de zangeres in Amor Porteno.

Vanaf nummertje 6 begint het wat te worden, 1 tot en met 5 kan je overslaan imo, dwz, zal het ongetwijfeld best doen op idd ene zwoele warme avond, maar toch behoorlijk saai vergeleken met wat er vanaf 6 komt, dan begint de plaat te leven