Clarence Carter - Slip Away the Ultimate Clarence Carter 1966-1971 (2014)

Soul

4. I’m Qualified
  5. Slipping Around with You
  6. Slip Away
  7. Too Weak to Fight
  8. I’m Just a Prisoner (Of Your Good Lovin’)
  9. I Stayed Away Too Long
  10. That Old Time Feelin’
  11. Look What I Got
  12. She Ain’t Gonna Do Right
  13. Tell Daddy
  14. Getting the Bills (But No Merchandise)
  15. Funky Fever
  20. I Found What I Wanted
  21. The Feeling Is Right
  22. Soul Deep
  23. Snatching It Back
  24. I Can’t See Myself (Crying About You)
Op Record Store Day 2014 exclusief uitgebracht overzicht van Clarence Carter's jaren 1966-1971 bij Fame. Alle bekende hits staan erop, maar ook de belangrijkste B-sides en de beste albumtracks uit die tijd op premium quality 180 gram vinyl.

Veel van deze nummers zijn al langere tijd niet op vinyl verschenen en negen nummers maken zelfs hun Kent debuut. Ja en wat heb je dan: een prachtige verzameling van top soulsongs van deze geweldige artiest. Het klinkt geweldig en het is ook nog eens erg mooi uitgevoerd in een gatefold hoes met fraaie foto's, foto's van single-hoesjes en albumhoezen en een goede toelichting. Voor soul- en vinylliefhebbers is dit een must. Maar dan moet je wel snel zijn: er is maar één persing, die van RSD.

avatar van thelion
Volledig eens met west, zeer goed overzicht van 's mans werk dat is opgenomen in de F.A.M.E. Studios van Rick Hall, Clarence albums en singles vanaf midden 1967 werden echter uitgebracht bij Atlantic, maar hij nam zijn nummers nog wel steeds op in Muscle Shoals.

Zeer mooie uitgave die alleen op vinyl was te krijgen.
Eigenlijk koop ik alleen originele uitgaves op vinyl (persingen uit de jaren 50, 60 en 70), maar voor dit soort uitgaves maak ik een uitzondering (bij Ace / Kent brengen ze wel vaker zeer interessante releases uit die alleen op vinyl beschikbaar komen). Alleen al voor de niet eerder uitgebrachte nummers is dit een must have.

4.5*

Ja, door die niet eerder uitgebrachte nummers neigt dit zelfs naar een originele uitgave (voor vinyl althans). Ik zal 'm weer eens opzetten!