Emmylou Harris, Linda Ronstadt & Dolly Parton - Trio II (1999)

Alternatieve titel: Trio Two

Country
Label: Asylum

1. Lover's Return (4:00)
  2. High Sierra (4:23)
  3. Do I Ever Cross Your Mind (3:17)
  4. After the Gold Rush (3:31)
  5. The Blue Train (4:59)
  6. I Feel the Blues Movin' In (4:31)
  7. You'll Never Be the Sun (4:45)
  8. He Rode All the Way to Texas (3:08)
  9. Feels Like Home (4:50)
  10. When We're Gone, Long Gone (3:58)
avatar van NewYorkCityLight
Niet zo goed als het eerste Trio album. Hier wordt ook een beetje van het country geluid afgestapt dat op de eerste nog onmiskenbaar terug te horen was. Wel blijken de dames nog een sterke neus te hebben voor de songselectie.
Het album begint goed met een nummer dat oorspronkelijk is geschreven door The Carter Family.
Daarna komt High Sierra wat ik ook een prachtig nummer vind. Ik kan me zo voorstellen dat Linda hoog op de Sierra Nevada staat wanneer ze deze coupletten uit haar strot gooit, onderwijl de zon langzaam achter de horizon verdwijnt. Haar stem heeft zelden zo zuiver geklonken als in dit nummer.
Het echte pronkstuk komt echter bij de cover van Neil Young, After the Gold Rush. Ik vind hem persoonlijk een stuk sterker dan het origineel (ja, echt waar). Dit is hoe perfectie klinkt, met drie stemmen als engelen en dan ook nog het gebruik van de glasharmonica op de achtergrond. Beluister ook de live versie die op youtube te vinden is. Dit overtreft alles wat op Trio I staat en mag zich wat mij hun signature-nummer noemen.

Helaas zijn de laatste vijf tracks niet zo goed als het eerste deel. Het wil allemaal nog niet zo pakken. Het klinkt een beetje alsof ze niet helemaal wisten waar ze naartoe wilden met deze nummers, en dat ligt eigenlijk vooral aan de productie. Misschien dat het nog komt met de tijd, maar voorlopig gaat de eerste helft er toch echt met de schoonheidsprijs vandoor.

avatar van Emile93
Goh! Wat vind ik het sfeertje dat deze 3 dames weten te creeeren heerlijk zeg! Ik word er ontzettend rustig van. Ik vind het opvallend dat Dolly veel minder solo's heeft dan op het eerste Trio-album.
Verreweg het mooiste nummer is After the Gold Rush. Wat een pareltje! Zeker nu al een van de mooiste nummers die ik ooit heb gehoord!

Dit album ga ik zeker veel vaker opzetten! Wat een fijne ontdekking, deze Trio albums!

Ik vind deze cd een stuk beter dan de eerste Trio. Alleen ben ik niet zo gecharmeerd van Dolly haar stem, maar dat is een kwestie van smaak. En over smaak kun je niet twisten.

avatar van Twinpeaks
Heerlijke plaat. De combinatie van de stemmen werkt als de brandweer .After the Goldrush is wel erg mooi en doet Young's versie alle eer aan. Naarmate het album vordert kakt het ietwat in ,maar de dames weten de valkuilen vakkundig te omzeilen. 4 sterren voor dit relaxte album.

In de eerste plaats herroep ik mijn bericht van 2016. Mijn mening over Dolly Parton is veranderd; aan haar stem ben ik gewend geraakt. Ik vind Trio II een tikkeltje beter dan Trio I. After the Gold Rush vind ik indrukwekkend mooi gezongen door de dames. Do I ever cross your mind is een lied van Dolly Parton en is prachtig, net als de hele cd. De klacht van sommigen dat het tweede gedeelte inkakt? Ik vind alles op dit schijfje prachtig. Het bijbehorende boekje is voorzien van kinderfoto’s van de 3 meisjes. Wat een schatjes waren dat toch. Er zijn 2 compilatie cd’s : Trio en Farther along. Op deze cd’s staat redelijk veel niet eerder uitgegeven materiaal, kan dus nog even vooruit.