Broods - Broods (2014)

Nieuw-Zeeland
Pop / Electronic
Label: Dryden Street

1. Never Gonna Change (4:10)
  2. Pretty Thing (3:16)
  3. Bridges (3:11)
  4. Sleep Baby Sleep (3:00)
  5. Taking You There (3:09)
  6. Coattails (3:15)
avatar van Svendra
Debuut EP van een broer-zus duo uit Auckland. Broods brengt warme elektropop met een vleugje R&B in de zanglijnen. Bridges, Coattails en Pretty Thing zijn kleine pareltjes en de rest is eigenlijk ook dik in orde. Geldt ook voor de zang van de pas 19-jarige Georgia Nott. Later dit jaar is het album gepland.

avatar van stoepkrijt
Bridges was heerlijk, Never Gonna Change was een aardig electropopsingle die niet boven het maaiveld uitstak. Ik had er helemaal geen rekening mee gehouden dat er een ep aan zou komen en nu is die er ineens. Fijne verrassing!

Coattails is in ieder geval erg sterk. Wat ingetogener dan de eerste twee singles en verdomd mooi gezongen. De rest ga ik de komende tijd eens beter beluisteren.

avatar van Svendra
stoepkrijt schreef:
verdomd mooi gezongen.
Ja. Ze heeft iets droevigs in haar stem wat ik erg mooi vind.

avatar van stoepkrijt
Electropop bloeit en Broods is daar een van de bewijzen van. Deze debuut-ep klinkt fris en verveelt geen seconde. Broods biedt precies wat ik van electropop verwacht.

Never Gonna Change en Bridges zijn duidelijk de twee beste nummers met de origineelste composities, maar omdat ik die al wat langer ken geniet ik op dit moment meer van het überaanstekelijke Pretty Thing en het ietwat stemmige Coattails.

avatar van Carolaah
Broods wordt hier veel op de radio gedraaid (ik heb de afgelopen vijf maand in Auckland gewoond).
Mooie muziek. Een beetje van die wegdroom-muziek.

Ik denk niet dat ik er vaak naar zal luisteren, ondanks dat het mooie muziek is. Het mist voor mij het smaak- en interesse-element, ik ben er vrij snel op uitgekeken.