Gers Pardoel - De Toekomst Is van Ons (2014)

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Aan Tafel (3:38)
  2. Nooit Meer Alleen (3:10)
  3. Louise (3:00)
  4. Liever Dan Lief (3:14)

met Doe Maar

met Willem

12. Dankbaarheid (3:53)
  13. De Schemer (4:02)

met Marco Borsato

14. Wie Schrijft die Blijft (3:05)
  15. De Toekomst Is van Ons (3:49)
Stiekem toch wel benieuwd naar

avatar van Slowgaze
Ik schijn hier een recensie over te gaan schrijven. Dolletjes trouwens, die albumtitels van Gers.

avatar van Dikkop
Je zou gaan denken dat we met een schlager te maken hebben.
Ik weet niet goed of dat erger zou zijn.

GCITY050
Hoop dat deze keihard faalt, dan kan ie z'n volgende album geheel in de trent van VFD maken. Die pop tracks zijn natuurlijk goed voor de portemonnee, maar ik heb er helemaal niks mee.

avatar van IntoMusic
Wat een grandioze opmerking... Hopen dat iets faalt...
Zeg gewoon dat je totaal niet van deze muziek/artiest of album houdt, ben je sneller klaar.

GCITY050 schreef:

Bedoel je niet 'flopt' i.p.v. 'faalt'?

avatar van Simon Smith
Slechte recensie op NU.nl, toch weer veel kindermuziek op dit album.

avatar van party
In ieder geval beter dan Deze Wereld Is Van Jou. Een 3.0.

Niet onder de indruk van de eerste luisterbeurt (niet dat ik dit had verwacht). 3/4 van het album staat weer vol met kinderdeuntjes. De serieuzere versie van Gers op o.a. 'Labyrinth', 'Dankbaarheid' en 'wie schrijft die blijft' spreekt mij dan wel weer aan. 'VDF' is dan wel weer in orde maar doet me iets te veel aan Jebroer denken, en hij doet dit genre beter. Dit album is weer gemaakt in de hoop om te scoren in de hitlijsten met gemakkelijke refreintjes. Ik ga het nogmaals beluisteren voor ik een stem uitbreng want af en toe staan hier nog wel poëtische teksten op...

GCITY050
Misschien was ik wat overhaast met mijn visie over Gers en zijn popsongs. Ik heb dit album nu al 2 dagen op repeat staan. Veel beter dan ik ooit had durven verwachten. Heeft ook mede te maken met een interview op statemagazine. Ik begrijp Gers, heb respect voor die man en gun hem het allerbeste!!

avatar van Slowgaze
Gers Pardoel is tegenwoordig beroemd, maar heel gewoon gebleven en weet nog goed dat hij ooit een onbekende jongen was. Hij beweegt zich anno 2014 dan ook wat ongemakkelijk tussen introspectieve liedjes én YOLO-nummers. Zo rapt hij het ene moment over alleen zijn en op het andere moment staat hij voor een groot festivalpubliek. De Toekomst Is Van Ons pakt daarom al wat wisselvallig uit, maar een interessante plaat is het zeker geworden.

Opener ‘Aan tafel’ doet met zijn prominente synthesizers, ingetogen sfeer en door Pardoel zelf gezongen melancholische r&b-refreintje sterk aan Drake denken. Het is niet de enige keer op De Toekomst Is Van Ons dat die associatie zich opdringt: een groot deel van de nummers lijkt op de Canadese rapper/zanger te zijn geïnspireerd. Tegelijkertijd wordt de koers niet geheel omgegooid: hij maakt ook nog altijd goed in het gehoor liggend liedjes, zoals we van hem gewend zijn.

Lees hier verder.

avatar van Slowgaze
Opvallend trouwens dat hier zo weinig aandacht voor is op MusicMeter. Niet dat het m'n favoriete hiphopalbum van het jaar is of zo, maar het verschil in aantal stemmen tussen dit album en het debuut is wel heel groot.