Freeman - Freeman (2014)

10. Delicate Green
  11. There Is a Form
  12. I Know a Girl
avatar van corn1holio1
Vandaag "I Couldn’t Play My Guitar Like a Man" op de radio gehoord, dat klonk lang niet slecht! Hier ga ik de release even van opvolgen denk ik.

avatar van Justinx
Toch jammer dat hier beperkte aandacht voor is. De man achter Freeman is namelijk Aaron Freeman, beter bekend als Gene Ween van het duo Ween. Deze plaat ligt naar mijn mening zeker in het verlengde van de muziek van Ween. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de Freeman van Aaron het Quebec van Ween is, maar zonder de vreemde elektronische experimenten als Zoloft, Happy Colored Marbles en Hey There Fancypants. Toegegeven, dat soort nummers maakt Ween leuk, maar evengoed ook wisselvallig.

Freeman is een stuk minder wisselvallig, maar tegelijk is de humor er niet uit. Twaalf nummers lang krijg je ruige blues, rock en pop, met af en toe een spiritueel en psychedelisch tintje. De nodige solo's worden ook niet onder stoelen of banken geschoven.

Voor velen een aanrader, voor Ween-liefhebbers een must.

I'm your trophy boy, get the fuck out my face.

avatar van corn1holio1
Aha bedankt om een bericht te plaatsen, was dit helemaal uit het oog verloren. Snel op zoek!

avatar van corn1holio1
Valt toch een beetje tegen die album. Vooral de stem dan, die klinkt namelijk behoorlijk anders op "I Couldn’t Play My Guitar Like a Man" dan op de andere nummers. Op de andere nummers is het rauwe kantje er wat vanaf, en dat doet de beleving geen goed. Nog geen oordeel, maar boven de 3,5 zal toch moeilijk worden.

avatar van zaaf
Je hoort de Weendraadjes en tegelijkertijd is dit duidelijk een soloproject. Aaron vult de ontbrekende ballen van Mickey op deze plaat goed op. Daarvoor moest hij 'play his guitar like a man', maar zowel de uitvoeringen, de tongue in cheek en de composities zijn hier geslaagd!