Wolves in the Throne Room - Celestite (2014)

Electronic
Label: Artemisia

1. Turning Ever Towards the Sun (11:24)
  2. Initiation at Neudeg Alm (5:58)
  3. Bridge of Leaves (5:08)
  4. Celestite Mirror (14:32)
  5. Sleeping Golden Storm (9:02)
avatar van AOVV
Wederom een interessante release erbij, dit jaar. Wolves in the Throne Room' kan ik wel waarderen, in mijn ogen hebben ze nog niets minderwaardigs uitgebracht. 'k Ben benieuwd.

avatar van odi
odi
Als ik het goed begrepen heb is dit een instrumentaal album wat gebaseerd is op hun vorige album, ben benieuwd.

avatar van Metalhead99
En nog een interessante release. 2014 is weer een mooi jaar!

avatar van Don Cappuccino
Celestite Mirror is inmiddels te beluisteren.

avatar van JSPR_G
1,0
Don Cappuccino schreef:
Celestite Mirror is inmiddels te beluisteren.

Tjah, wat vinden jullie hiervan?
Als het hele album zo is laat ik deze maar aan mij voorbijgaan.

avatar van Don Cappuccino
Ambient die duidelijk Brian Eno, Vangelis en Tangerine Dream als inspiratie heeft, maar dat niveau niet haalt. Ik heb het idee dat er meer uit deze 14 minuten durende track te halen viel, ik wacht de rest af.

avatar van crosskip
Heel vrolijk wordt ik hier helaas ook niet van )= Hopen dat de rest beter is

Nihilisme
Vind het nieuwe nummer ook niet bepaald spectaculair, maar ik ben in ieder geval blij dat het geen herhalingsoefening lijkt te worden. Even afwachten.

avatar van Tha)Sven
Ach de hoes is in ieder geval wel schitterend.

avatar van JSPR_G
1,0
Iemand al een reactie over de plaat in z'n geheel? Is het helemaal in de stijl van Celestite Mirror?

avatar van Don Cappuccino
Ik heb hem nu één keer gehoord en het is wel helemaal ambient, toch is niet alles zo minimaal en repeterend als Celestite Mirror. Een track als Turning Ever Towards the Sun heeft veel meer instrumentatie in zich, maar Celestite is toch niet echt een topper.

avatar van Lau1986
Dit is een compleet ambient en instrumentaal album. Het idee is leuk en er zitten ook wel aardige stukken tussen, maar het is ook niet heel erg meeslepend. Dat maakt het vooral vrij aardige achtergrond muziek, maar niet meer dan dat.