Dolly Parton - For God and Country (2003)

Country
Label: Welk

1. The Lord Is My Shepherd (2:09)
  2. The Star Spangled Banner (3:03)
  3. God Bless the USA (3:34)
  4. Light of a Clear Blue Morning (4:50)
  5. When Johnny Comes Marching Home (4:19)
  6. Welcome Home (4:20)
  7. Gee, Ma, I Wanna Go Home (5:19)
  8. Whispering Hope (2:30)
  9. There Will Be Peace in the Valley for Me (4:09)

met Fairfield Four

10. Red, White and Bluegrass (4:24)
  11. My Country 'Tis (2:50)
  12. I'm Gonna Miss You (4:59)
  13. Go to Hell (6:49)
  14. Ballad of the Green Beret (5:13)
  15. Brave Little Soldier (4:25)
  16. Tie a Yellow Ribbon (3:21)
  17. Color Me America (3:54)
  18. The Glory Forever (1:57)
zoals de album titel het al zegt, gaat dit album over amerika en het geloof. je moet een amerika-fan zijn als je elk liedje kunt waarderen, maar het geloof word hier wel erg sterk naar voren gehaalt, iets wat ik niet echt prettig vind....maar...de melodieen zijn goed, en mn persoonlijke favoriet is toch echt wel Gee ma, I wanna go home, want daar maakt ze de gein met haar moeder, Saddam Hussein, en Bin laden. en ook nog met zichzelf, wat de sfeer een beetje prettiger maakt, nadat je bekogeld bent met militairen liedjes en kerk psalmen. niet Dolly's sterkste plaat, maar wel een erg leuke.