Merle Haggard - Serving 190 Proof (1979)

Country
Label: MCA

1. Footlights (4:00)
  2. Got Lonely Too Early This Morning (3:03)
  3. Heaven Was a Drink of Wine (2:46)
  4. Driftwood (3:04)
  5. I Can't Get Away (3:12)
  6. Red Bandana (2:31)
  7. My Own Kind of Hat (2:53)
  8. I Must Have Done Something Bad (3:26)
  9. I Didn't Mean to Love You (2:30)
  10. Sing a Family Song (3:13)
  11. Roses in the Winter (3:54)
avatar van heartofsoul
Merle Haggard heeft talloze erg goede liedjes geschreven. Dit album bevat er ook wel een paar, zoals bijvoorbeeld het up-tempo Red Bandana. Je moet een beetje van zijn stem houden, die ik erg mooi vind, maar sommigen vinden hem een beetje te netjes zingen.

Haggard is een representant van de Bakersfield Sound en een van de bekendste zangers in het genre. Hij is altijd dicht bij de oorsprong van de country gebleven. Een grote invloed op hem is altijd Bob Wills gebleven, en dat hoor je op diverse albums heel goed terug, ook op dit album trouwens.