Dandelion - The All Year Round (2014)

Label: King Forward

1. Yoko Uno (0:22)
  2. The All Year Round (2:54)
  3. Fox of Hayes (2:20)
  4. Almost Asleep (3:05)
  5. Mark This Flea (3:02)
  6. Big Oak Door (4:05)
Geweldige EP van een band waar we hopelijk nog veel van gaan horen. Alhoewel er nog groeiruimte is te horen voor de band, hoor je in de nummers een heel duidelijke en eigen sound. Deze doet mij denken aan Crosby, Stills & Nash, The Belle Brigade en Iron and Wine (op sommige punten zelfs qua percussie Paul Simon!). De EP zit vol rijke melodieën en zomerse harmonieën en de teksten van Bond doen poëtisch en doordacht aan. Ik betrapte mezelf erop dat ik sommige melodieën dagen na het horen van 'The All Year Round' nog aan het fluiten was! Een "earwurm" dus!

Ik hoop dat de jongens opschieten en dat album gaan maken en dan ben ik ervan verzekerd dat dit een succesverhaal zal betekenen.

Dandelion maakt afwisselende muziek , pittig en rustig , maar altijd met zeer mooie samenzang en mooie melodieën.