Of dit nu onder reguliere studio albums behoord of onder de verzamelalbums is een lastige kwestie.
Dit album is samengesteld uit opnames uit de periode 1972-1974 die Irma voor het Cotillion label en nog een paar sub labels van Atlantic heeft gemaakt. De opnames zijn in verschillende studio's en plaatsen (Miami, Detroit en Philadelphia), met verschillende producers gemaakt. De opnames zijn kwijt geraakt in het archief van Atlantic, maar het was wel de bedoeling om er een album van te maken.
De opnames zijn terug gevonden in Los Angeles in een opslagruimte, niemand schijnt te weten hoe de opnames van de Atlantic archieven daar zijn terecht gekomen (waarschijnlijk heeft het iets met de vele overnames van Labels te maken) en er was toen zo ontzettend veel archief materiaal dat men gewoonweg niet wist wat ze hadden en al helemaal niet wat ze er mee moesten doen.
Dit album bewijst weer maar eens dat er in de jaren 60 en 70 ontzettend veel matiriaal "kwijt" is geraakt. Gelukkig word zo nu en dan nog wel eens iets terug gevonden dat de moeite van het uitbrengen meer dan waard is.
Dit album bevat 15 nummers het merendeel geschreven door Alice Stuart en op verschillende plaatsen opgenomen. Het is een typisch begin jaren 70 soul album met de eerste Pop invloeden er in.
Maar ook de "ware" Soul is terug te horen. Het houd een beetje het midden tussen Millie Jackson en Ann Peebles aan de ééne kant en de meer pop gerichte soul uit die periode van Gladys Knight of Dionne Warwick.
Sterk album dat terecht 40 jaar na dato is uitgegeven.
4*