Hammerfall - (r)Evolution (2014)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Hector's Hymn (5:54)
  2. (r)Evolution (4:25)
  3. Bushido (4:41)
  4. Live Life Loud (3:32)
  5. Ex Inferis (4:41)
  6. We Won't Back Down (4:19)
  7. Winter Is Coming (3:49)
  8. Origins (4:58)
  9. Tainted Metal (4:37)
  10. Evil Incarnate (4:36)
  11. Wildfire (4:04)
avatar van lennert
Ben er niet weg van in ieder geval. Zeker niet slecht, maar wel een van de saaiste albums die ze ooit hebben uitgebracht. Slechts Bushido en Wildifre kunnen me echt heel erg bekoren.

avatar van Edwynn
Het truukje van Hammerfall was al een tijdje uitgerwerkt toch?

avatar van lennert
Threshold en No Sacrifice, No Victory vond ik nochtans weer fijne albums

avatar van Edwynn
Ik ben ermee opgehouden na Crimson Thunder. Eigenlijk vind ik alleen Glory To The Brave de moeite waard.

avatar van Eddie
Heerlijk heerlijk heerlijk. Hammerfall is weer terug op volle sterkte. Qua sound is het meer terug naar de tijden van Renegade en Chrimson Thunder. Hoewel dit vooral in de kleine nuances zit. Hammerfall staat niet bekend om de grote diversiteid in hun muziek. Ook dit keer klinkt het op de plaat weer als een klok, helaas kunnen ze dit live meer waarmaken, die drummer krijgt het gewoon niet voor elkaar om een uur lang strak te spelen (viel op wacken afgelopen jaar helemaal op toen de oude drummer Patrick Rafling nog een nummer meetrommelde, toen wat het in een keer weer superstrak).

Qua looks en lay out grijpen ze ook weer terug naar het oude concept, een mooie geschilderde hoes, en geen computer anematie of post-apocaliptysche dingen zoals op voorgaande platen.
Je moet er van houden maar als Hammerfall dit soort platen blijft maken dan mogen ze van mij nog 20 jaar door gaan.