Scott Matthews - Home Part 1 (2014)

Folk
Label: San Remo

1. Virginia (5:45)
  2. The Outsider (4:04)
  3. Sunlight (5:32)
  4. The Clearing (5:20)
  5. The City and the Lie (4:43)
  6. The Night Is Young (5:44)
  7. 86 Floors from Heaven (7:13)
  8. Dear Angel (4:45)
  9. Mona (4:38)
  10. Running Wild (4:53)
  11. Let's Get You Home (3:18)
avatar van Mathough
Deze discrete release valt tegen. Na het wonderschone "What the Night Delivers..." had ik meer van de beste man verwacht. De eerste 3 nummers zijn klein, maar fijn. Daarna keldert het niveau gestaag, om na "86 Floors from Heaven" een vrije val te maken. Voor Scott Matthews-begrippen gewoon niet goed.

avatar van Mathough
Wil m'n mening toch een beetje herzien. De tweede helft van de plaat blijft ietwat pover voor Matthews-begrippen. Daartegenover staan een paar nummers op de eerste helft van het album die werkelijk waar door merg been gaan; daarom is 3,5 ster te laag. 4*

avatar van Miel
Mooie, sfeervolle groeiplaat. Sunlight is wat mij betreft het beste nummer van het jaar! Vanavond komt hij in het buurtcentrum in Diepenheim, vreemd dat deze geweldige zanger geen groter podium heeft.

avatar van Broem
Mooi album van deze bard. Weet het hele album de aandacht vast te houden met zijn sonore stem en bescheiden instrumentatie. Dat tekent de echte singer songwriter. Prima.