Bass Communion - Box Set (2014)

Electronic / Avant-Garde
Label: ToneFloat

1. Vajrayana (8:46)
  2. Aum Shinrikyo (9:11)
  3. Indicates Void I (10:40)
  4. Indicates Void II (8:21)
  5. Indicates Void III (11:16)

met Ben Castle

6. Indicates Void IV (9:18)

met Theo Travis

7. Pacific Codex (40:21)

met Steve Hubback en Theo Travis

8. After Dark (9:30)

met Darkroom

9. Mousehill (10:00)

met Use of Ashes

10. Behind These Silent Eyes (18:48)

met Theo Travis

11. 537171NR848492C (19:42)

met Andrew Liles

12. Wvndrkmmer (8:30)

met Pyramids

13. Litany 1 (6:43)
  14. Litany 2 (15:25)
  15. The Flight of Song (22:17)

met 3 Seconds of Air

16. Temporal A (10:10)
  17. Temporal B (10:25)
avatar van dynamo d
Heerlijke elektronische ambient avant-garde box van Bass Communion aka Steven Wilson... om bij weg te bliep-dromen.

avatar van vigil
Zeer fraaie box idd, gelimiteerd tot 2000 stuks. Helaas komt op dit plaatje het fantastische artwork er niet helemaal uit. Ook in het zeer uitgebreide boekje nog vele prachtige plaatjes van Carl Glover.

Over de muziek kan ik nog niet alles vertellen aangezien de box sinds afgelopen vrijdag in mijn bezit is.

avatar van Cannabooze
Prachtige box die naast dezelfde soort box van I.E.M. een prominent plaatsje in mijn cdkast inneemt. Maar de muziek is me nog iets te lastig. Momenteel kom ik er echt niet doorheen. Er gebeurt me echt te weinig om de aandacht erbij te houden. Slaapverwekkend gewoon. Maar ik blijf proberen en geef niet zomaar op. Daarvoor was de aankoop te duur en het blijft natuurlijk wel Wilson
Iets waar ik bij I.E.M. overigens geen last van heb. Die blijft toch een stuk boeiender.

avatar van vigil
Maar dat is natuurlijk ook wat andere muziek, IEM is een soort space/krautrock terwijl dit toch meer ambient/electronic is.

avatar van legian
Een nadeel van de vele verschillende nummers is dat er niet een lijn in zit. Echter het grote voordeel daarvan is dat er altijd wel weer een nummer tussen zit wat op dat moment wel te doen is. Met de komst van de herfst en winter (hopelijk worden deze weer goed koud en donker) is dit een boxset die me veel plezier gaat geven. Ik droom weer verder.