Witch - Witch (2006)

5. Rip van Winkle (4:44)
  6. Hand of Glory (5:29)
  7. Isadora (6:00)
avatar van HiLL
Oee deze staat momenteel op Luisterpaal en HiLL krijgt hier al lichtelijke twinkeloogjes van! Lekkere rauwe rock! Jaren '60/'70 is óók hier duidelijk te horen. Is het metal? Wellicht een klein toppertje.

Klinkt indertijd best leuk, alleen zeg jij het al "klein toppertje".
Albums in dit genre moeten me gelijk helemaal pakken merk ik telkens weer. Hier heb ik het zoiets van "blijft het bij dit gevoel of gaat het nog groeien....."

avatar van De Geu$
HiLL schreef:

Inderdaad, klinkt best lekker; dikke 3,5*

miloz
Het is zeker rauwe rock maar er wat van mij wel wat meer diepgang ingemogen.

De nummers lijken erg veel op elkaar en het gaat snel vervelen.

2,5 ster

avatar van T!M
T!M
Een kort maar zeer krachtig album, één van de betere die in 2006 is uitgekomen. Prachtige psygedelische 70's doom met gitaarsolo's om je vingers bij af te likken. Zeker 5 sterren waard!

miloz
Wat kan je mening soms toch veranderen! 31 mei 2006 schrijf ik hier dat dit album weinig diepgang kent. Een jaar later ben ik toch wel wat verstandiger geworden. Dit is een heerlijk donker pschydellisch album. verhoog me stem met 1 punt!

jeko
Lekkere stoner/doom rock met niet onbelangrijk,Dinosaur Jr's J. Mascis op drums!!

nanneb
T!M schreef:

Toevallig kwam ik Witch op internet tegen. De clips klinken werkelijk fantastisch en ik heb hem gelijk op mijn verlanglijstje gezet. Helaas kan ik niet zien waar ik het eerste album kan kopen (behalve dan een peperdure Japanse-uitgave).

De laatste tijd ben ik voor het eerst ondergedoken in doom-metal en stonerrock. Natuurlijk kom je dan bij Black Sabbath, Graveyard en QOTSA terecht, maar Witch doet hier absoluut niet voor onder. Nu nog de muziek in mijn bezit krijgen en dan volgt gauw een hoog (!) cijfer.

avatar van WesleyX16
@Marjet. Ik denk bij Amazon. Maar dan heb je wel een creditcard nodig. Het is wel meestal stuk voordeliger dan wanneer je het album in Europa koopt.