Earth & Fire - The Story Of (1976)

Label: Polydor

10. Thanks for the Love
  11. What Difference Does It Make
  12. Song of the Marching Children
  13. Atlantis
  14. Excerpts from "To the World of the Future"
avatar van Premonition
De ultieme verzamelaar van deze superband. De overbodige nummers na 1975 staan hier gelukkig niet op.
Grote vraag die me al een tijdje bezig houdt; waar en waarom ging het fout?

avatar van avdj
Simpel: iedereen stapte over op disco in die tijd.

avatar van Hans Brouwer
Premonition schreef:
Grote vraag die me al een tijdje bezig houdt; waar en waarom ging het fout?
Op een gegeven moment zijn ze gelukkig zo wijs geweest om te stoppen....... Je kunt nu zien wat er van, de eens zo goddelijk mooie, Jerney Kaagman is geworden

von Beethoven
Je kan nooit zeggen dat dit de ultieme verzamelaar is! als je puur naar de tracklist kijkt meschien wel..............., maar het is een kat in de zak! waarom? heb hem vroeger op lp gehad kant 1 niks mis mee........maar op kant 2 gebeurd iets eigenaardigs........naar 2a3 songs begint ene Ad Visser er hopeloos doorheen te lullen (een soort commercial voor een album van Earth & Fire (atlantis of to the world of future) nee deze kan je beter mijden! er zijn betere verzamelaars te krijgen!

Hans Brouwer schreef:
Je bedoeld toch die vrouw met dat dikke hoofd en die dikke tong en haar slowmotion talk. Komt volgens mij door de valium en alcohol. En die stond ooit nog in de Playboy. De tijd is meedogenloos!!!

avatar van Bluebird
von Beethoven schreef:

The Story Of Earth & Fire had ik ook ooit op LP. In die tijd wel de enige (en misschien daarom beste) verzamelaar, maar anno nu - zeker door de reclamepraat van meneer Visser - niet meer dan een relikwie uit vervlogen tijden. Er zijn voor de liefhebbers van het vroege materiaal idd betere ''best of'' compilaties te vinden. De ultieme verzamelaar ben ik in ieder geval nog nooit tegengekomen. Of er ontbreekt wat of er staat een hoop bagger op. Met de albums Earth & Fire (debuut), Song Of The Marching Children en 3 Originals ben je wat mij betreft helemaal onder de pannen.

avatar van kareltjemusic
Ik heb de lp ook nog, en wat vooral grappig is, is track 14
Track 14 is namelijke een reclame spotje voor hun album "to the world of the future"
een mannenstem prijst deze lp aan, met op de achtergrond wat stukken van de lp

avatar van adkieb
Het nadeel van deze verzamelaar is dat een aantal van de singles die op kant 1 staan zijn ingekort. Op kant 2 worden dan weer sterk ingekorte versie van de albums Song of the Marching Children en Atlantis gezet. De commercial voor To the world of the future heb ik niet zoveel problemen mee.
Het had een bijna perfecte verzamelaar kunnen zijn als de singles volledig er op waren gezet.
Een gemiste kans (maar ik kwam daar natuurlijk pas achter toen ik de plaat al gekocht had).
Aan de andere kant ingekort of niet : het blijft prachtige muziek.

avatar van lebowski
Uit principe stem ik niet op verzamelaars, maar voor deze maak ik een uitzondering, zat in mijn eerste platenkoffer en schalt 35 jaar later nog even veel plezier verschaffend door de speakers: 4*