Demolition Hammer - Epidemic of Violence (1992)

Label: Century Media

1. Skull Fracturing Nightmare (5:44)
  2. Human Dissection (5:05)
  3. Pyroclastic Annihilation (4:55)
  4. Envenomed (3:15)
  5. Carnivorous Obsession (5:52)
  6. Orgy of Destruction (0:51)
  7. Epidemic of Violence (4:20)
  8. Omnivore (4:36)
  9. Aborticide (4:57)
avatar van Edwynn
Demolition Hammer was zo'n band die volledig langs mij heen gleed in de hoogtijdagen. Ik was destijds niet zo gek op het punky karakter van de band. Nu kijk ik daar toch wat anders naar. Het mengsel van thrash, death en hardcore is bij vlagen best eigenzinnig en natuurlijk ook agressief, obstinaat en voorzien van een dikke middelvinger-attitude.

avatar van wizard
Dit album was ooit een Metal Album van de Week, in september 2014, dat ik oppikte als laffe passieve meelezer van dat topic. Toch duurde daarna nog meer dan een jaar voor ik dit album ook daadwerkelijk hoorde.
Epidemic of Violence is een goed en vooral snoeihard thrashplaatje, met death metalgeinspireerde vocalen die het geheel nog net wat extra agressie meegeven. Het album begint sterk, eindigt sterk, maar in het midden wordt het even wat minder. Wellicht is dat de prijs van 40 minuten monotoon doorraggen. Gelukkig is er nog Orgy of Violence als intermezzo. Die 50 seconden zorgen ervoor dat ik bij de les blijf.

Over sommige albums is veel te schrijven, maar hier kom ik niet verder dan ‘leuk plaatje’ ben ik bang.

Overrompelende thrash gebracht met een punk attitude..en nog strak ook! Heeft in dit opzicht weinig concurrentie. De oude Dark Angel komt wellicht het dichtst in de buurt