Paul Carrack - Suburban Voodoo (1982)

Label: Epic

1. Lesson in Love (2:56)
  2. Always Better with You (3:28)
  3. I Need You (2:47)
  4. I'm in Love (3:15)
  5. Don't Give My Heart a Break (3:20)
  6. A Little Unkind (3:02)
  7. Out of Touch (3:05)
  8. What a Way to Go (2:48)
  9. So Right, So Wrong (3:27)
  10. From Now On (3:19)
  11. Call Me Tonight (3:04)
  12. I Found Love (3:34)
avatar van gaucho
De tweede soloplaat van Paul Carrack, maar de eerste die hem vol in de spotlights plaatste na zijn bemoeienis met Squeeze (hij zong o.a. op hun geweldige hit Tempted) en Roxy Music (toetsen ten tijde van Flesh + Blood, zo rond 1980).

Hij nam de plaat op met dezelfde begeleidingsband die Nick Lowe bijstond op zijn albums Nick the Knife en ('82) en The abominable showman ('83). Een soort wederdienst dus. En die pakt goed uit, want dit is een lekker popplaatje vol met melodieuze pubrock. I need you werd terecht zijn eerste Top-40 hit, en de daaropvolgende single Always better with you deed daar niet veel voor onder.

Hier hoor je pas wat voor geweldige stem Carrack heeft (al wisten we dat natuurlijk al sinds Tempted en - nog verder terug - van How long van Ace). Hij excelleert op al deze nummers, al staan de beste drie vooraan. Hooguit kun je zeggen dat ze wat eenvormig zijn en dat er weinig diepte-,. maar ook weinig echte hoogtepunten zijn aan te wijzen. Maar binnen die bandbreedte is dit een geslaagd album, waarmee Carrack gestaag aan een solocarrière begon te bouwen.