Stereo MC's - Retroactive (2002)

Hip-Hop / Dance
Label: Island

1. Creation (4:04)
  2. We Belong in This World Together (4:41)
  3. Step It Up (5:02)
  4. On 33 (4:42)
  5. Running (3:39)
  6. Ground Level (4:13)
  7. Lost in Music (3:42)
  8. Bring It On (4:40)
  9. Chicken Shake (3:15)
  10. Sofisticated (4:16)
  11. Deep, Down & Dirty (4:22)
  12. Two Horse Town (4:18)
  13. Connected (5:13)
  14. Elevate My Mind (3:20)
  15. What Is Soul? (4:49)
  16. Traffic (5:19)
  17. Move It (3:59)

met DJ Cesare

avatar van pjh1967
Leuke verzamelaar van deze hip-hop/dance-act met als uitschieters "Creation", "Step It Up", "Ground Level", "Lost in Music" en "Connected"

EVANSHEWSON
pjh1967 schreef:

... en méér moet dat soms niet zijn!

4 sterren, Connected is een reuzesong! ****

avatar van LeRoi
Prima verzamelaar van een meer dan prima band!
N.b. Zou ze dolgraag een keer live zien!

avatar van RogerV
Sterke verzamelaar van een geweldige groep die helaas nooit is geworden wat het had kunnen worden. Door 9 jaar niks van zich te laten horen verloren ze het momentum. Eeuwig zonde.

Maar de hitjes en singles van de Stereo's MC's zijn stuk voor stuk tijdloos goed. Connected zal de hit blijven die op de grafzerken van de bandleden zal worden gezet. Maar ook andere nummers verdienen lof. Vooral Lost in music, Sofisticated, Bring it on, Traffic en What is Soul? Een unieke mix van dance en hiphop. Zeer toegankelijk maar nergens glad of te gemakkelijk. En ook een behoorlijk aardige uitstraling itt veel rapacts. En och is het stoere muziek.

De stem van Rob Birch is ook prima. Lekker Engels zonder dat het echt tegenstaat en hij kan zowel rappen als zingen en wisselt dat steeds naadloos af. Draagt bij aan een toch wat rafelig sfeertje dat aanwezig blijft ondanks de perfecte productie.

avatar van UK-Choonz
De Stereo MC's zijn inderdaad erg goed. Belangrijk voor de Britse hiphop. Dit is wel hun beste album moet ik zeggen. Alle hoogtepunten bij elkaar. De albums die hier na kwamen waren slapper en saaier.