Baby - Birdman (2002)

Label: Cash Money

1. Bird Lady Talkin' (Intro) (0:53)
  2. Looks Like a Job 4... (4:26)
  3. Fly in Any Weather (3:15)

met Jazze Pha

4. Ms. Bird Pageant, Pt. 1 (Skit) (0:40)
  5. Ms. Bird (3:39)

met Mannie Fresh

6. I Got To (4:14)

met Lil' Wayne

7. Never Had Nothin' (4:15)
  8. Baby You Can Do It (4:19)

met Toni Braxton

9. Ms. Bird Live from Superdome (Skit) (1:08)
  10. What Happened to That Boy (4:18)

met Clipse

11. On the Rocks (4:50)

met D Boys en Jazze Pha

12. How It Be (3:10)

met Jermaine Dupri en TQ

13. Heads Up (4:42)

met D Boys

14. Hustlas, Pimps and Thugs (4:56)

met 8Ball, Jazze Pha en TQ

15. Fly Away (4:02)

met TQ

16. Say It Ain't So (3:33)

met Boo & Gotti, Keith Murray en Mikkey

17. Ms. Bird Pageant, Pt. 3 (Skit) (1:41)
  18. Do That.... (5:01)

met P. Diddy, Mannie Fresh en Tateeze

19. Ice Cold (4:26)

met TQ en Jazze Pha

20. Ms. Bird Pageant, Pt. 4 (Skit) (0:42)
  21. Ghetto Life (4:28)

met Lil' Wayne, Cam'ron en TQ

22. Keeps Spinnin' (4:48)

met T.I., Petey Pablo, TQ, Mannie Fresh, Stone, Wolf, Bizzy, Gilly en Mikkey

avatar van Word_Play
"The Birdman daddy, I'm fly in any weather.."

Silly gimmick is de juiste omschrijving voor dit album. Sinds de hierboven genoemde 'punchline' denkt Baby echt dat hij een goede rapper is. De pijnlijke waarheid is dat de enige reden waarom ik naar deze exec, deel van The Big Tymers, luister zijn de vaak t'e dikke beats van Mannie Fresh. Nog pijnlijker is dat Fresh hier een groot deel niet heeft geproduceerd. Nou is dat niet erg bij tracks als "What Happened to That Boy" (The Neptunes) en "Baby You Can Do It" (Timbaland) maar een groot deel van de rest laat je hoofdschuddend achter, vol ongeloof over hoe erg iemands ego naar zijn hoofd kan stijgen, dat hij tracks maakt met Jermaine Dupri en P. Diddy (yup, twee andere CEO's die zelf ook amper kunen rappen).

Twee sterren voor de paar dikke beats, en een halfje voor de cameo's van T.I. en Petey Pablo.

Relax
Hahaha dat hoesje kan echt niet.

avatar van thomzi50
Ik vind genoeg andere Cash Money-hoesjes erger eigenlijk.