Dilated Peoples - Directors of Photography (2014)

Label: Rhymesayers

1. Intro (0:53)
  2. Directors (3:31)
  3. Cut My Teeth (3:40)
  4. Defari Interlude (1:20)
  5. The Dark Room (4:19)

met Vince Staples

6. Good as Gone (3:45)
  7. Show Me the Way (4:08)

met Aloe Blacc

8. Figure It Out (Melvin's Theme) (4:25)
  9. Let Your Thoughts Fly Away (4:27)
  10. Century of the Self (3:38)

met Catero

11. @mrevidence Interlude (1:11)
  12. The Reversal (2:51)
  13. Opinions May Vary (4:15)

met Gangrene

14. Trouble (4:35)
  15. L.A. River Drive (4:41)

met Sick Jacken

16. The Bigger Picture (4:07)

met Krondon

17. Times Squared (Bonus Track) (3:05)
  18. Hallelujah (5:46)

met Fashawn, Rapsody, Domo Genesis, Vinnie Paz en Action Bronson [Bonus Track]

avatar van Kos
Kos
Mwa.

avatar van Harderwiek
Klinkt prima deze plaat! Vooral Rakaa kan ik erg waarderen, terwijl dit voorheen altijd voornamelijk Evidence was..

avatar van thgryda
Wist ik niks van, dit jaar zijn er al zo veel goeie platen uitgekomen (jammer dat Common wat tegenvalt maar goed) dat ik deze over het hoofd heb gezien!

avatar van Delars
Hard album.

avatar van thgryda
Lekker grimmig typisch Dilated sfeertje en Rakaa en Evidence die in vorm zijn, zeer degelijk album. Ik ben niet echt weggeblazen maar oerdegelijk is dit op zijn minst...

avatar van Silky & Smooth
Weinig aan toe te voegen, behalve dat lichtelijk verrast ben door Rakaa. Evidence is hier gelukkig wel in vorm i.t.t. Step Brothers, maar Rakaa vind ik ook erg opvallen. En inderdaad, het klinkt allemaal leuk en het is knap dat ze altijd het Dilated-sfeertje weten te behouden, maar echt bijzonder wordt het zelden. Soms zelfs ietwat meer saai dan spannend.

avatar van Shelter
dilated en grimmig? Ik ken ze alleen van the platform, expansion team en Neighborhood Watch waar ze niet bepaald grimmig waren. Ik zou het meer plaatsen richting boombap hiphop, dope scratches en vette beats. Is het meer zoals het ouder werk of meer als Neighborhood watch etc?

avatar van thgryda
Ik vind het dan ook veel minder boombap klinken dan de albums die jij daar opnoemt. Neighborhood watch en 20/20 zijn nog een tikje meer toegankelijk dan hun eerste twee albums imo, deze sluit wat meer aan bij Step Brothers en pakweg the Weatherman LP, een beetje duister dus.

avatar van Shelter
Ja Neighbourhood Watch en 20/20 gingen meer naar de zanglijntjes en toegankelijke rap.
The Weatherman LP vind ik wel erg vet, Stepbrothers ken ik niet.
Zo lang het niet meer richting Neighborhood Watch en 20/20 gaat ben ik wel in voor een nieuwe Dilated
Thanks voor je info btw

Redelijk album. Show Me The Way en Century Of Self zijn echt onvoorstelbaar goed. Blijf het gek vinden dat een supersterke plaat als Times Squared een bonustrack is, had een ideale vervanger kunnen zijn voor een zwak nummer als The Reversal.

avatar van Elohim
Zooooo lekker dit! Dit ligt inderdaad in het verlengde van Step Brothers (en daarmee ook in het verlengde van Cats and Dogs), en het is alleen maar beter geworden! Rakaa interesseert veel meer dan op eerdere albums, Ev is heerlijk op dreef, de beats zijn stuk voor stuk erg fijn (The Dark Room en Let Your Thoughts Fly Away... Laatste heeft volgens mij een heringespeeld sample dat CYNE ook heeft gebruikt), en de cuts van Babu plakken het allemaal aan elkaar!

Dit zet ik de komende tijd niet meer af. Fijn dat zij niet teleurstellen zoals labelmaatjes Atmosphere en Grieves dat deden.

avatar van Nr.4
Vind het ook een toffe plaat, eens met comments hierboven dat Rakaa meer weet te overtuigen nog dan voorheen vergeleken met Evidence. Verder gewoon wat je van Dilated kunt verwachten en daar is niks mis mee. Leuk gedaan ook de songcredits op de achterkant van de fotokaarten bij de cd-versie.

avatar van v1ce
Lekker album! Voelt als een vervolg op Lord Steppington