'68 - In Humor and Sadness (2014)

Punk

8. O (2:43)
  9. T (3:45)
  10. [Untitled] (5:39)
avatar van eightynine
Yes, dit kon wel eens het lekkerste herrie album van 2014 zijn. Geen Cloud Nothings, geen together Pangea of wie dan ook. '68. Dit is fantastisch!

avatar van Don Cappuccino
Deze moet ik ook eens gaan beluisteren, de nieuwe band van Josh Scogin, de voormalige zanger van The Chariot.

avatar van eightynine
Oh tof, dat wist ik niet. The Chariot is bruut

Ongelooflijk sterk album. Eerste keren dat ik hem draaide, was ik teleurgesteld. Het leek alsof Scogin zijn oude Chariot-trukendoos opende en ieder nummer doorspekte met feedback zonder al te veel na te denken over structuur en lyrics. Echter, nu ik de nummers beter van elkaar kan onderscheiden, zie ik in de ieder nummer juist unieker en gevarieerder is dan de nummers op een Chariot album. Scogin is emotioneler en gunt zichzelf meer rust voor melancholie. Erg de moeite waard.

Ik zou zeggen, itchy, Linus Van Pelt, en andere noiserock-liefhebbers, waarvoor ik nu te lui ben om ze te taggen...luister/stem dit eens?

Josh Scogin van The Chariot trekt een bak noiserock open ala Future of The Left, Daughters en soms zelfs wat Jon Spencer-achtig? Zeer fijn. Niets nieuws, maar het komt zeer overtuigend over.

bennerd
Verdorie, en ik maar denken dat het een Chariot-kopie zou zijn... Blijkt Scogin aan de noiserock te slaan. Dit moet de playlist op.