L.L. Cool J - Walking with a Panther (1989)

Label: Def Jam

1. Droppin' Em (4:22)
  2. Smokin' Dopin' (3:33)
  3. Fast Peg (1:38)
  4. Clap Your Hands (5:08)
  5. Nitro (4:44)
  6. You're in My Heart (4:44)
  7. I'm That Type of Guy (5:16)
  8. Why Do You Think They Call It Dope? (3:50)
  9. Going Back to Cali (4:09)
  10. It Gets No Rougher (5:27)
  11. Big Ole Butt (4:34)
  12. One Shot at Love (4:18)
  13. 1-900 L.L. Cool J (3:01)
  14. Two Different Worlds (5:48)

met Cydne Monet

15. Jealous (3:54)
  16. Jingling Baby (4:15)
  17. Def Jam in the Motherland (4:35)
  18. Change Your Ways (3:19)
avatar van principal2000
Aardig album van LL. Het eerste nummer is wat mij betreft ook gelijk het sterkste.

avatar van MAS
MAS
Dit was een klassieker geweest als er geen nummers als You're In My Heart en One Shot At Love op stonden. Echt verschrikkelijk als LL met een gevoelige stem over liefde rapt.

avatar van Oortrommel
LL Cool J klonk op dit album toch wel redelijk gedateerd. Toen hij uitkwam met Radio was hij fresh, tegen de tijd dat het nieuwe decennium aanbrak was de hiphopwereld verder ontwikkeld, o.a. de manier van rappen, maar Cool J ging helaas niet met zijn tijd mee, waardoor dit toch het omslagpunt in zijn carrière genoemd kan worden. Nadien heeft hij nog een aantal keren geprobeerd om een succesvolle comeback te maken of zijn street credibility te vergroten, maar m.i. is dit nooit (volledig) gelukt.

Toch staan er zeker wel vermakelijke nummers op deze cd, van Jinglin' Baby tot Def Jam in the Motherland.

avatar van Nr.4
Two different worlds , dat kan echt niet haha. Wat een nummer.
Verder vind ik het album behoorlijk van niveau. Zeker, het klinkt gedateerd en naast genoemd nummer staan er nog een paar misbaksels op, maar ook veel vette brag en boast tracks. Vind LL Cool J daar wel altijd goed in. En Big ole butt kan eigenlijk ook niet, maar kan ik wel om grinniken.

avatar van Kos
Kos
I'm the type of guy that says: pudding is delicious.

Vond ik vroeger al altijd zo´n random line haha