Ik ben het nog volledig eens met m'n oude reviews. En kijk met een diepe zucht naar wat ik nog níet had gehad. Het 'afhaak-moment' wat betreft deze reeks zou weleens eerder kunnen komen dan verwacht.
-----------------
Mariah Carey - We Belong Together
Ontieglijk saai Sky Radio-nummer. Die clip, waarin de egotripperij cq. eigengeilerij uit haar ogen straalt, maakt me ook lichtelijk misselijk.
Brace en Mad House - Hartendief
Ik wist niet eens meer dat het bestond, maar de naam 'Brace' voorspelt weinig goeds, en bij het luisteren hiernaar trek ik de conclusie dat deze schijf als frisbee nog het meeste nut heeft. *kreunt zachtjes*
James Blunt - You're Beautiful
Zo agressief als veel anderen word ik hier niet van, dat heb ik juist bij dat huilnummer Goodbye my lover heel erg. Maar om te zeggen dat je me hier echt een plezier mee doet? Dat nou ook weer niet.
Kane - Fearless
Ik wist niet eens meer hoe het ging, bijna al die liedjes van hen zijn even 'forgettable'. Voor de vorm maar even opgezet. Over een uur weet ik het vast opnieuw niet meer.
Anouk - Jerusalem
Haar liedjes missen steevast 'iets', maar deze vind ik binnen haar ouvre desondanks bovengemiddeld. Best een pakkend nummer.
Di-rect - Webcam Girl
Nummer drie in het rijtje van artiesten die door 3FM doodgeknuffeld worden, ongeacht wat ze uitbrengen. Zie verder de tekst die ik bij die van Kane geplaatst heb.
Hind - Give Me a Sign
Pseudo-oosterse muziek. Eigenlijk gewoon heel nietszeggend. Ben je gezegend met zo'n stem, doe er dan ook wat leuks mee. En zijzelf vraagt zich ondertussen af waarom ze nog steeds niet écht doorgebroken is.
Belle Perez - Qua Viva La Vida
Há, daar hebben we de vrouwelijke Jody Bernal. Zagen ze zelf ook, aangezien ze ooit samen iets gedaan hebben. Maar goed, dit nummer dus. Ik vind het op deze cd nog tot de beste helft behoren; een wat pijnlijke conclusie. Want veel meer dan een Tros-muziekfeest-niemendalletje is het niet, hoe aanstekelijk ook.
CH!PZ - Carnival
Dit keer 80's-synthpop, met de vertrouwde zouteloze nep-zang eroverheen. Had het maar bij die eerste twee singles gehouden...
Kus - Natuurtalent
Ik ben de doelgroep niet meer voor dit soort kleuter-muziek (voor mezélf is het niks), maar voor degenen die dit nog wel zijn is dit goed gemaakt. Pluspunt: ik heb nog het idee dat het hun eigen stemmen zijn (heb ik bij Ch!pz niet), en dat er nog enige aandacht aan de muziek is besteedt.
(En nu wordt er zowaar een fijn einde aan gebreidt - hierdoor heb ik toch besloten deze nog te bespreken:)
Brainpower - Even Stil
Mooie ingetogen, gevoelige plaat vind ik dit. Goed gekozen Blof-sample erin. En op de een of andere manier trekt die droge drumbeat op de achtergrond heel erg de aandacht. Vind ik na Dansplaat z'n beste.
M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2)
Ik heb steeds de neiging deze en Nina Sky - Move your body door elkaar te halen. Niet alleen door de titel, maar ook doordat ze muzikaal gezien nogal tot dezelfde league behoren. Lekker nummer, dit. Pakkend drummetje en catchy refrein.
André Hazes - Vaag & Stil
De zwanezang van André, dit was een van z'n laatst opgenomen nummers. Dit vind ik, net als twee nummers eerder, ook weer mooi en gevoelig. Schijnbaar was het een helse toer om z'n stem enigszins zuiver op de plaat te krijgen, en dat hoor je wel. Maar dat vind ik deels de magie ervan, dat je hóórt dat het einde naderde.