Hitzone 33 (2005)

Alternatieve titel: 538 Hitzone 33

Label: Capitol

1. The Black Eyed Peas - Don't Lie (3:41)
  2. Jessica Simpson - These Boots Are Made for Walking (3:39)
  3. Mariah Carey - We Belong Together (3:20)
  4. Brace en Mad House - Hartendief (3:23)
  5. James Blunt - You're Beautiful (3:29)
  6. Racoon - Love You More (3:16)
  7. Kane - Fearless (3:38)
  8. Anouk - Jerusalem (3:54)
  9. Gwen Stefani - Hollaback Girl (3:20)
  10. Di-rect - Webcam Girl (2:54)
  11. Hind - Give Me a Sign (3:43)
  12. Rihanna - Pon de Replay (3:34)
  13. Akcent - Kylie (4:07)
  14. EliZe - I'm No Latino (3:03)
  15. Belle Perez - Qua Viva La Vida (2:59)
  16. CH!PZ - Carnival (3:47)
  17. Kus - Natuurtalent (3:15)
  18. DJ Jean - Feel It (3:14)
  19. Brainpower - Even Stil (3:47)
  20. M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2) (3:32)
  21. André Hazes - Vaag & Stil (3:29)
Marcel²
Op deze TMF Hitzone staan aardige nummers. Altijd leuk om na een lange tijd weer eens te luisteren.

Mmm. Ik tel er al snel een stuk of nul.

...'k zou er graag iets anders van maken, maar helaas...

Bob Cremers
James Blunt en Racoon de enigste wat ik luister.

eazyfan
wel een paar hiphoptrax maar die zijn ook niet bijster goed

avatar van Nicolage Rico
Zo te zien is dit één van de slechte Hitzone-cd. 0,5 *

"Love You More" is wel de moeite waard, maar dan houdt het snel op.

James Blunt.... 0,5

Ik vind het een redelijke cd..

avatar van Gatver
1,5
We belong Together = Mariah, Old Style! Da's dan wel weer fijn!

1. The Black Eyed Peas - Don't Lie

Het nummer klopt helemaal, maar het heeft wel iets heel gemaakts over zich waardoor het me niets doet.

2. Jessica Simpson - These Boots Are Made for Walking

Ik vind het origineel zo leuk. Wat een ellende om het dan in deze bewerking te horen, met zo'n sexlijn-stemmetje. En die clip... OMG. Dan staat ze daar tegen die auto aan... Ik probeer de humor ervan in te zien, maar het lukt niet. Misschien moet je man zijn om het te kunnen waarderen.

6. Racoon - Love You More

Eigenlijk niet veel mis mee, zeker niet in het mierzoete liefdesliedjes-genre. Dit had nog iets puurs. Helaas is het maken van dit soort liedjes inmiddels lopende band-werk geworden voor Racoon.

9. Gwen Stefani - Hollaback Girl

Afgrijselijke tekst en veels te gemaakt. Dit is het soort nummer waarvan ik de neiging krijg alle voorwerpen in mijn omgeving keihard tegen de muur te gooien om mijn agressie kwijt te raken.

12. Rihanna - Pon de Replay

Geen topfavoriet doch redelijk aanhoorbaar. Toen ergerde ik me nog niet zo aan het meiske. Vergeleken met nu leek ze nog wat authentieker, en in dit nummer stoort die geitenstem me ook niet zo.

13. Akcent - Kylie

Eigenlijk mega-slecht, maar ook een guilty pleasure met die stampende Italo-beat die erachter zit.

14. Elize - I'm No Latino

Zo'n redelijk maar niet bijzonder zingend meisje dat 'het' net niet heeft, waarbij een groot team aan songschijvers, producers, stylistes, enzovoort al tijden probeert om er een enorme ster van te maken. Ik trap er niet in. Suf liedje ook. En moet het niet 'I'm no Latina' zijn?

18. DJ Jean - Feel It

Het is wat jaren te laat uitgebracht voor me, dit had je me rond 1998 laten horen. Dit had ik toen vast heel leuk gevonden, zo aan m'n oude tapes te horen. Nu voelt het wat oppervlakkig. Maar in het genre klinkt het toch wel aardig, als je even negeert dat het voornamelijk door G-Spott gemaakt is. De bijdrage van DJ Jean bestaat vooral uit het opplakken van zijn bekende naam.

avatar van kaztor
* Een Black Eyed Peas-nummer dat iets minder erg dan verschrikkelijk is(!)

* Jessica Simpson kan vooral goed mooi zijn.

* Toendertijd vond ik You're Beautiful van James Blunt verschrikkelijk, maar m'n waardering voor deze artiest is sindsdien behoorlijk gestegen, waardoor dit nummer me nu ook wel aanspreekt.

* Racoon kreeg een joekel van een hit en besloot op de automatische piloot te gaan. Weg fun. Jammer, want ik heb ze vroeger live gezien en ze hadden ontzettend veel potentiëel in zich.

* Kane... Grrrr!!

* Anouk komt hier met de beste single van Hotel NY en gelijk ook de kleinste hit.

tnf schreef:
9. Gwen Stefani - Hollaback Girl

* Gwen Stefani's single vond ik toendertijd een guilty pleasure, maar als ik nu nog 'This shit is bananas: B.A.N.A.N.A.S.' kruip ik toch het liefst stilletjes weg in een hoekje.

* Di-Ruk bewijst, net als Kane, dat 99% van alle Nederlandse rockbands het gewoon niet hebben, kunnen of willen. Ik vraag me toch werkelijk af hoe zo'n band in de studio aan nieuw songmateriaal begint...

* Rihanna doet Mambo #5 nog eens na.

* Akcent komt hier met de jaarlijkse zomerhit waardoor je op je blote knieën in het vuur aan God vraagt of het alsjeblieft niet snel winter kan worden.

* Rachel strijkt weer eens wat geld op.

avatar van musicfriek
Pon de Replay is een van de weinige nrs van Rihanna die ik wel kan waarderen.

En Vaag en Stil van Andre is een van de weinige die ik leuk vind van hem

kaztor schreef:

Ik vind het vooral knap hoe het grote publiek, dat al die platen massaal koopt, al die verschillende tracks van deze twee groepjes in godsnaam uit elkaar kan houden. Het klinkt voor mij als één grote brei. Ik kon me bij zowel de tracks van Di-rect als Kane op deze Hitzone niet eens voor de geest halen hoe de melodie ook alweer was.

avatar van kaztor
@tnf: Nou, als ik je zeg dat ik alleen op basis van die 2 nummers al een ferme 0,5 wil geven (maar niet kan, ken niet alles), dan weet je waarschijnlijk al wel genoeg.

* Rihanna doet Mambo #5 nog eens na.

Mambo #5 is bijna twee keer zo snel.

Valt in hetzelfde reggaeton-straatje als het nummer van M.V.P. dat hier op staat. Niet dat ik zo'n reggaeton-fan ben, maar dit waren toch wel 2 aardige nummers in dat genre.

Verder vind ik Hollaback Girl juist leuk, eigenlijk.

Racoon en James Blunt vind ik het verschrikkelijkst: tijdens werk honderden keren op Sky Radio. Daarop worden de beste nummers nog stuk gedraaid. Kun je nagaan wat er gebeurt met nummers die je daarvoor verschrikkelijk vond.

avatar van BoordAppel
Hollaback Girl is Neptunes op hun best, een kale snoeiharde beat en toffe trompetten. Zelfs Stefani is daar niet irritant en da's al helemaal knap.

avatar van Gatver
1,5
Wel jammer van Hind! Ik denk, dat zij misschien wel het beste is, wat de Nederlandse Idols heeft voortgebracht en dan moet ze van die saaie nummers zingen.

avatar van vin13
0,5
Gelukkig staat Anouk er vaak bij. Jerusalem is wellicht het beste nummer van Hotel New York. Hind is ok, maar moet niet te geproduceerd gaan klinken.

timon
De hitzone reeks lijkt zich, naar mate de delen vorderen, steeds meer te richten op kids onder de 10 jaar! Wat moeten we in hemelsnaam met Jessica Simpson, Brace, Belle Perez, Chipz en Kus?

avatar van LucM
Ik vind enkel de nummers van James Blunt en Anouk nu nog echt de moeite waard.
De nummers van Kane en Gwen Stefani vind ik wel de ergste hier (die van Chips en Kus ken ik niet).

avatar van Madjack71
Aan Kane en Anouk heb ik beide een evenredige deel hekel aan.
De aardappel van Dinand en de -zie mij eens een fuck you uitstraling hebben- bitchpop van Anouk.
James Blunt vind ik nog wel gaan. Racoon heeft een prachtige evergreen gemaakt en zelfs Gwen Stefani deed een leuke gooi met Hollaback Girl, tja toen werd het vaag & stil.

DonPeliculón
Destijds kocht ik nog wel eens een Hitzone'tje, vond het toen zeker de moeite waard. Tegenwoordig is m'n smaak wel aardig wat veranderd. Van deze CD vind ik alleen You're Beautiful en Love You More de moeite waard. Webcam Girl is ook wel aardig.

Beetje nostalgie kan geen kwaad, maar echt geweldig is dit natuurlijk niet haha.

avatar van Dibbel
1,0
Hitzone 33:
Weer een van de echt mindere uit de reeks.
De enige goede nummers zijn die van Anouk, James Blunt en Racoon (mag inmiddels van mij als klassieker beschouwd worden).
Verder nog om aan te horen zijn Hind en een heel klein beetje Kane.
De cover van Jessica Simpson van het aloude nummer van Nancy Sinatra doen we maar als guilty pleasure.
Di-Rect is hier ook echt vervelend, maar de echte verschrikkingen vind ik Gwen Stefani, Brace en Belle Perez (wat een herrie, wel een lekker ding).
De rest is ook eigenlijk eh niks.
1* en dan ben ik nog mild.

tnf
Ik ben het nog volledig eens met m'n oude reviews. En kijk met een diepe zucht naar wat ik nog níet had gehad. Het 'afhaak-moment' wat betreft deze reeks zou weleens eerder kunnen komen dan verwacht.

-----------------

Mariah Carey - We Belong Together

Ontieglijk saai Sky Radio-nummer. Die clip, waarin de egotripperij cq. eigengeilerij uit haar ogen straalt, maakt me ook lichtelijk misselijk.

Brace en Mad House - Hartendief

Ik wist niet eens meer dat het bestond, maar de naam 'Brace' voorspelt weinig goeds, en bij het luisteren hiernaar trek ik de conclusie dat deze schijf als frisbee nog het meeste nut heeft. *kreunt zachtjes*

James Blunt - You're Beautiful

Zo agressief als veel anderen word ik hier niet van, dat heb ik juist bij dat huilnummer Goodbye my lover heel erg. Maar om te zeggen dat je me hier echt een plezier mee doet? Dat nou ook weer niet.

Kane - Fearless

Ik wist niet eens meer hoe het ging, bijna al die liedjes van hen zijn even 'forgettable'. Voor de vorm maar even opgezet. Over een uur weet ik het vast opnieuw niet meer.

Anouk - Jerusalem

Haar liedjes missen steevast 'iets', maar deze vind ik binnen haar ouvre desondanks bovengemiddeld. Best een pakkend nummer.

Di-rect - Webcam Girl

Nummer drie in het rijtje van artiesten die door 3FM doodgeknuffeld worden, ongeacht wat ze uitbrengen. Zie verder de tekst die ik bij die van Kane geplaatst heb.

Hind - Give Me a Sign

Pseudo-oosterse muziek. Eigenlijk gewoon heel nietszeggend. Ben je gezegend met zo'n stem, doe er dan ook wat leuks mee. En zijzelf vraagt zich ondertussen af waarom ze nog steeds niet écht doorgebroken is.

Belle Perez - Qua Viva La Vida

Há, daar hebben we de vrouwelijke Jody Bernal. Zagen ze zelf ook, aangezien ze ooit samen iets gedaan hebben. Maar goed, dit nummer dus. Ik vind het op deze cd nog tot de beste helft behoren; een wat pijnlijke conclusie. Want veel meer dan een Tros-muziekfeest-niemendalletje is het niet, hoe aanstekelijk ook.

CH!PZ - Carnival

Dit keer 80's-synthpop, met de vertrouwde zouteloze nep-zang eroverheen. Had het maar bij die eerste twee singles gehouden...

Kus - Natuurtalent

Ik ben de doelgroep niet meer voor dit soort kleuter-muziek (voor mezélf is het niks), maar voor degenen die dit nog wel zijn is dit goed gemaakt. Pluspunt: ik heb nog het idee dat het hun eigen stemmen zijn (heb ik bij Ch!pz niet), en dat er nog enige aandacht aan de muziek is besteedt.

(En nu wordt er zowaar een fijn einde aan gebreidt - hierdoor heb ik toch besloten deze nog te bespreken:)

Brainpower - Even Stil

Mooie ingetogen, gevoelige plaat vind ik dit. Goed gekozen Blof-sample erin. En op de een of andere manier trekt die droge drumbeat op de achtergrond heel erg de aandacht. Vind ik na Dansplaat z'n beste.

M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2)

Ik heb steeds de neiging deze en Nina Sky - Move your body door elkaar te halen. Niet alleen door de titel, maar ook doordat ze muzikaal gezien nogal tot dezelfde league behoren. Lekker nummer, dit. Pakkend drummetje en catchy refrein.

André Hazes - Vaag & Stil

De zwanezang van André, dit was een van z'n laatst opgenomen nummers. Dit vind ik, net als twee nummers eerder, ook weer mooi en gevoelig. Schijnbaar was het een helse toer om z'n stem enigszins zuiver op de plaat te krijgen, en dat hoor je wel. Maar dat vind ik deels de magie ervan, dat je hóórt dat het einde naderde.

avatar van RogerV
0,5
1.The Black Eyed Peas - Don't Lie (3:41)
Nog meer gezeik

2.Jessica Simpson - These Boots Are Made for Walking (3:39)
Vreselijke verkrachting van een geniaal nummer door deze oerdomme GOP-propaganda-heks. Wat ik haar toe verwens zal ik maar even achterwege laten.

3.Mariah Carey - We Belong Together (3:20)
Gaaap

4.Brace en Mad House - Hartendief (3:23)
Bwuuuuh

5.James Blunt - You're Beautiful (3:29)
Afgrijselijke kutplaat, die vervelende stem van die kerel irriteert tot in iedere vezel van je lichaam.

6.Racoon - Love You More (3:16)
Stomvervelend nummer. Echt ballenloze muziek.

Nog meer Kane nietszeggendheid

8.Anouk - Jerusalem (3:54)
Kan me niet bekoren

9.Gwen Stefani - Hollaback Girl (3:20)
Deze was wel lollig eigenlijk

10.Di-rect - Webcam Girl (2:54)
Uitermate kinderachtig

11.Hind - Give Me a Sign (3:43)
Smakeloze pop is met Marokkaanse saus ook smakeloos

12.Rihanna - Pon de Replay (3:34)
Weinig interessant nummer

13.Akcent - Kylie (4:07)
Foute plaat maar in tegenstelling tot het meeste van deze cd kan het wel een glimlach tevoorschijn toveren

14.EliZe - I'm No Latino (3:03)
Troep

15.Belle Perez - Qua Viva La Vida (2:59)
Nog dikkere troep

16.CH!PZ - Carnival (3:47)
Kleutermuziek

17.Kus - Natuurtalent (3:15)
Ik hoor anders geen talent

18.DJ Jean - Feel It (3:14)
Volstrekt kleurloze opportunistische plaat voor inspiratieloze dj's

19.Brainpower - Even Stil (3:47)
Voor zover Brainpower serieus te nemen was zakt hij hiermee wel volkomen door het ijs. Op dit soort moralistische, belerende troep zit helemaal niemand te wachten. De "stoere" Brain klinkt als een schoolmeester die met het vingertje zwaait. En een band als Blof samplen is natuurlijk helemaal niet cool of iets wat daar op lijkt.

20.M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2) (3:32)
Heeft nog wel een aardig beatje

21.André Hazes - Vaag & Stil
Bah

avatar van pureshores
1,0
1.The Black Eyed Peas - Don't Lie (3:41)-vrij saaie inspiratieloze sky meuk

2.Jessica Simpson - These Boots Are Made for Walking (3:39)-La Simpson wil weer een hit dus kleren uit en coveren maar

3.Mariah Carey - We Belong Together (3:20)-comeback van La Carey met nummer wat totaal niet opvalt maar ontzettend veel exposure kreeg

4.Brace en Mad House - Hartendief (3:23)-hier doe ik niet aan

5.James Blunt - You're Beautiful (3:29)-kan het nu enigzins aanhoren maar het blijft wel een veilig nummer

6.Racoon - Love You More (3:16)-tijdloos en het enige nummer van hen dat ik aankan

7.Kane - Fearless (3:38)-dit is misschien het enige nummer van Kane dat ermee door kan, verder vermijden waar mogelijk

8.Anouk - Jerusalem (3:54)-Jerusalem, can you help me find my way back Jerusalem schreeuwt Anouk in een vrij minder radio vriendelijk nummer, kan het ook niet echt serieus nemen

9.Gwen Stefani - Hollaback Girl (3:20)-deze vind ik wel leuk, toeters en bellen en fijne produktie, moet uiteraard de clip niet zien want haat die egotrips van Pharrell Williams die altijd zn moves moet doen

10.Di-rect - Webcam Girl (2:54)-neprock voor flauwvallende meisjes

11.Hind - Give Me a Sign (3:43)-er moet altijd iets Oosters ingeperst worden en dat maakt het voor mij gelijk geforceerd

12.Rihanna - Pon de Replay (3:34)-de start van iemand waar we niet van wisten dat ze een hele lange carriere zou gaan opbouwen, aan dit nummer zou je dat nooit kunnen afleiden, vind hem eigenlijk best leuk

13.Akcent - Kylie (4:07)-O-zone achtige homo-esque oostblok pop

14.EliZe - I'm No Latino (3:03)-and not a very good singer either

15.Belle Perez - Qua Viva La Vida (2:59)-Trospop

16.CH!PZ - Carnival (3:47)-kinderpop

17.Kus - Natuurtalent (3:15)-wegwerptroep

18.DJ Jean - Feel It (3:14)-infantiele 538 prullaria

19.Brainpower - Even Stil (3:47)-nepperige poging tot hiphop met zogenaamde Blof sample die niet klinkt als sample maar als duet

20.M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2) (3:32)-hier kan ik niet veel mee

21.André Hazes - Vaag & Stil (3:29)
-en toen werd het stil

Wat een afkeer van die Brainpower-track, hier. *grinnikt*

avatar van LucM
Naar aanleiding van tnf geef ik ook commentaar per nummer.

1.The Black Eyed Peas - Don't Lie (3:41)
Eén van hun betere nummers maar ook wat plastic mede door de zang van Fergie.

2.Jessica Simpson - These Boots Are Made for Walking (3:39)
Een popklassieker wordt hier omgevormd tot zouteloze R&B, ook als man kan ik het niet waarderen.

3.Mariah Carey - We Belong Together (3:20)
R&B is voor mij vaak synoniem van behangmuziek en dit nummer geeft mij de reden daartoe.

4.Brace en Mad House - Hartendief (3:23)
Ik kende dit niet en na beluistering was het beter zo.

5.James Blunt - You're Beautiful (3:29)
De stem is voor velen een struikelblok maar ik vind het een mooi liedje, oprecht en gevoelig gezongen.

6.Racoon - Love You More (3:16)
Dit soort akoestische nummers kan ik beter aanhoren dan die overgeproduceerde drek maar dit kabbelt wat spanningsloos voorbij.

7.Kane - Fearless (3:38)
Kane is gespecialiseerd in oersaaie en zouteloze rock en de zang maakt het nog erger. Dit doet mij enkel verlangen naar de Nederpop van mijn tijd zoals Golden Earring.

8.Anouk - Jerusalem (3:54)
Eén van haar betere nummers hoewel het geen grote hit werd. De arrangementen en duistere sfeer doen het hem.

9.Gwen Stefani - Hollaback Girl (3:20)
Haar nummers bij No Doubt vond ik nog te pruimen, dit stelt melodisch niets voor met afgrijselijke tekst.

10.Di-rect - Webcam Girl (2:54)
Gladgestreken rock die mij te gemaakt klinkt, waar is de bezieling gebleven?

11.Hind - Give Me a Sign (3:43)
Die oosterse arrangementen komen mij geforceerd over en de zang is te kleurloos.

12.Rihanna - Pon de Replay (3:34)
Haar eerste hit en dit kan ik nog enigszins pruimen vanwege het ritme. Haar zang was toen ook niet zo ergerlijk.

13.Akcent - Kylie (4:07)
Zo fout als maar kan zijn maar die pompende beat en baslijn is wel een pluspunt.

14.EliZe - I'm No Latino (3:03)
Weinig opzienbarende latin, ook haar zang vind ik niet bijzonder.

15.Belle Perez - Qua Viva La Vida (2:59)
Van de latino-nummers hier vind ik dit de beste, dit heeft tenminste wel vaart en Belle Perez is ook een betere zangeres. Al zou ik dit niet vaak draaien.

16.CH!PZ - Carnival (3:47)
Weer latin maar erg clichématig en het lijkt mij ook teveel gejat van Gloria Estefan.

17.Kus - Natuurtalent (3:15)
Pop voor kinderen bedoeld - niets op tegen - maar het mist de levenslust van bv. K3.

18.DJ Jean - Feel It (3:14)
Vergankelijke en hersenloze dance waar wij 5 jaar voordien mee werden doodgegooid.

19.Brainpower - Even Stil (3:47)
Nederhiphop zegt mij doorgaans weinig maar ik moet toegeven dat dit goed in elkaar zit door de raps, drumbeats en goed gekozen sample van Blof.

20.M.V.P. - Rock Ya Body (Mic Check 1, 2) (3:32)
Dit mag ik ook door het aanstekelijke ritme en percussie.

21.André Hazes - Vaag & Stil
Ik heb niets met de slijm van André Hazes maar hij klinkt hier oprechter dan de meeste andere artiesten hier.

Goed: 5, 8.
Nog te doen: 1, 6, 12, 15, 19, 20.
Bagger: 2, 4, 7, 9, 18.
Onvoldoende: de rest.

avatar van NewYorkCityLight
Kylie Helemaal vergeten dat die ook nog op een hitzone stond

LucM schreef:

7.Kane - Fearless (3:38)

Ik zie nu pas dat je over de 50 bent.

Had ik niet gedacht.

Autobahn
Nummer 1: de Black Eyed Peas vind ik zo ontzettend gemaakt.

Nummer 5: ik kan er weinig aan doen, maar James Blunt vind ik gewoon leuk, zo ook dit lied. Ik snap echter wel dat het vervelend wordt om een nummer 1000x op de radio te moeten horen en dat mensen hem dan ook uitkotsen.

Nummer 6: prachtig!

Nummer 7: dit is zo saai...

Nummer 9: dit moet 1 van de meest irritante liederen zijn die ik ooit heb gehoord.