Kiddo-Cee - BioLogica (2006)

Label: Top Notch

1. Toen Stapte de Dood in de Ring (1:41)
  2. K-Zone 1104 (3:04)

met Wen Regal

3. Recht door de Mist (4:03)

met Complex

4. Vroegwijsneus Interlude (0:48)
  5. Losgeslagen! (3:20)
  6. Ongecensureerde Geleerde (3:41)

met Atta de Tolk en C-Flow

7. De Rode Lijn (4:02)

met Blacksteel en Smokin' Joe

8. Wil Ik Hier Wel Weg!? (3:04)
  9. K.G.B. Lobie RMX (3:12)
  10. Diva M.C. Skit (1:05)
  11. Middelvinger Ballade (2:57)
  12. Akelig! (4:10)
  13. Broodnodig (3:41)

met Opgezwolle

14. Gevallen Soldaten (3:55)
  15. Dat Ding (3:51)

met DaxX

16. Parelz voor de Zwijnen (5:30)

met Kenneth Jay, C-Flow, Mike P, Kweek5R, Marvin Lee en Empress

17. Biologica Outro (4:28)
avatar van thomzi50
Ben erg benieuwd

Ik luister hem nu voor de 2e keer en jawel hoor ik vind hem diiik die track met sticks en rico zoooow dikke shit weer!

Ben blij dat Recht door de Mist er op staat hij stond al op de Posse deel 5 dacht ik zo van Djax wacke cd maar deze track doet het hem!

Dope plaat. Een van de beste Nederhop cd's van dit moment.

avatar van pascal83
Is te beluisteren via luisterpaal

avatar van tovenaar
Leuk album, maar wel zonde dat Opgezwolle meteen weer het hoogtepunt van het album is. Kan dat nog toeval zijn? Broodnodig is in ieder geval héérlijk.

lennie kloer schreef:
Dope plaat. Een van de beste Nederhop cd's van dit moment.

Je kan ook overdrijven

Ik vind "recht door de mist" juist de beste track

Relax
Die toon dat die rapt staat me compleet niet aan

Gekkenhuis
Ik dig zijn stem totaal niet, daarom skip ik ook de meeste tracks. Dopeste tracks zijn toch wel Broodnodig en Waar ik Woon.

Dit is zo'n lekker album, op sommige punten een beetje vervelend, maar als je 2 tracks skipt heb je een prima album, ik vind de stem wel vet. En die inhoud ook. Hij is gewoon goed ... 3,5*

avatar van Sjaakspeare
Het ligt niet aan de toon en aan zijn stem, hij heeft gewoon een waardeloze flow...

mes-one
Sticks rapt hem volledig op een hoopje....

avatar van waxs
Ze nieuwe single is de bomb; oja tikeltje NSFW

"Normaal gesproken geeft hij doordeweeks rapworkshops aan kids, maar rapper Kiddo Cee wilde wel eens wat anders. Hij maakte een ouderwetse pornotrack: Vieze Meid. Van het een kwam het ander en voor hij het wist hing Kiddo met een handcamera tussen de benen van “het heetste halfbloedje van Nederland” Amber-Elisa. Op het internet zwerft een expliciete versie en een heel erg expliciete versie. Afgelopen weekend deden ze het nog eens dunnetjes over op de Kamasutra-beurs. Zo sta je in het jeugdhonk, zo ben je pornokoning. “Het lijkt heel extreem, maar ik doe eigenlijk niets nieuws. Een boek heeft veel bladzijden, dit is gewoon een nieuw hoofdstuk."

avatar van Stapler
Ja vieze meid... wat een klote-nummer als je het mij vraagt.

De bonus track van deze CD Waar Ik Woon vind ik trouwens het beste nummer

avatar van Urbanoetang
1,5
Dit is niks, op Broodnodig na wat een koning!

1.5*. halve ster erbij voor Broodnodig

avatar van MAS
MAS
Matig album. Kiddo Cee laat zien dat het niet altijd slim is om Opgezwolle op je album te laten mee doen.

baronpils
Broodnodig

Zo slecht vind ik dit niet. ik houd totaal niet van nederhop en ga vaak meer voor die east coast 90 style maar toch vind ik dit een uitzondering waard. Dat je zijn stem niet diggd begrijp ik wel. Was voor mij ook wennen maar kwa teksten en beats vind ik deze plaat toch wel in orde.

Ben vergeten te melden dat er natuurlijk ook heel wat minderen nummers opstaan.