Hector Zazou & Swara - In the House of Mirrors (2008)

Algerije / India
Wereld
Label: Crammed

1. Zannat (4:49)
  2. Kanoon Ampa (6:30)
  3. Attainable Border: South (7:02)
  4. Wanna Mako (7:02)
  5. Sisyphe (8:11)
  6. Nazar Shaam (4:22)
  7. Hool Ki Seva (5:36)
  8. Twice as Good as We Are (6:12)
  9. Darbari (With Soul Without Rules) (11:54)
  10. Attainable Border: East (2:11)
avatar van Broem
Het laatste album dat Hector Zazou voor zijn overlijden in 2008 heeft uitgebracht. De samenwerking met Swara (een mengelmoes van bandleden uit India en Oezbekistan) en de altijd bezielende trompettist Nils Petter Molvaer leveren een mooi album op met een smeltkroes aan stijlen en geluiden. De vaak typerende muziekinstrumenten zorgen voor een bijzonder geluid. Een geluid wat mij erg trekt maar waar ik na beluisteren van een compleet album wel weer even klaar mee ben. Met even veel plezier pak ik zo'n album na verloop van tijd weer uit de kast om vervolgens tot diezelfde conclusie te komen. Mooi, bijzonder maar overdaad schaadt.

avatar van Mjuman
Vandaag ontvangen en nu in de speler. In de jaren '80 Zazou leren kennen (Sahara Blue) was deze artiest helemaal weggezakt, totdat ik 'em bij toeval herontdekte - ik geloof middels de hoes - intrigerende muziek.