Morning Runner - Wilderness Is Paradise Now (2006)

Label: Parlophone

1. It's Not Like Everyone's My Friend (4:09)
  2. Have a Good Time (3:44)
  3. Gone Up in Flames (2:54)
  4. Burning Benches (4:07)
  5. Hold Your Breath (4:01)
  6. Oceans (3:42)
  7. The Great Escape (3:51)
  8. Be All You Want Me to Be (4:42)
  9. Punching Walls (4:04)
  10. Work (4:03)
  11. Best for You (3:33)
Het is nog maar Maart en ik heb nu al DE plaat van het jaar gehoord.
Nog nooit iets van ze gehoord voor deze cd,weet ook niet of ze een eerder album hebben uitgebracht.
Dus voor mij hun debuut en wat voor een.Stuk voor stuk prachtige songs met als je goed luistert heel veel variatie,kleine experimenten en een briljante stem.
Met als uitschieter Burning benches.

Ik heb Burning Benches zojuist voorbij horen komen op KINKFM! Erg lekker nummer! Vooral de laatste 2 minuten hebben indruk op mij gemaakt. Ben benieuwd naar de rest van het album.

avatar van Den7482
Toch een fijn album! De nieuwe single Burning Benches is inderdaad zeer relaxed en het stemgeluid van de zanger is apart, maar past prima bij deze muziek.
Oceans vind ik ook een mooie track, waar zijn stemgeluid dus heel mooi naar boven komt.

avatar van HiLL
Deze staat in de bestelling want het klonk wel erg lekker allemaal en ach voor een kleine €9,99 bij cdwow.nl laat ik die niet liggen.

Waar lijkt het op?

Herman, Platomania zegt het volgende:

We zullen het de komende tijd zonder Coldplay moeten doen, want de een paar maanden geleden aangekondigde rustpauze schijnt er nu echt te komen. Dat opent perspectieven voor bands die in dezelfde vijver als Coldplay vissen en deze bands schieten dan ook als paddestoelen uit de grond. Morning Runner uit Reading zou wel eens over de beste papieren kunnen beschikken, want deze band maakt behoorlijk wat indruk met haar debuut Wilderness Is Paradise Now. De overeenkomsten met Coldplay zijn duidelijk: de gepassioneerde en af en toe behoorlijk groteske songs, de melodieuze gitaar- en pianolijnen en de bijzonder intense en wat hoge vocalen. Toch is Morning Runner niet zomaar een Coldplay-kloon. De band gaat ook het stevigere werk niet uit de weg en klinkt dan als Ash en JJ72. Iets later net zo makkelijk als Radiohead in haar rockjaren. Wilderness Is Paradise Now levert het meeste luisterplezier op wanneer je de vergelijking met andere bands los laat. Wat dan overblijft is een band die op gepassioneerde wijze muziek maakt en die over de gave beschikt om melodieuze songs te schrijven die bombast koppelen aan toegankelijkheid. Niet de nieuwe Coldplay, maar wel een enorme aanwinst voor de Britse popmuziek.

http://www.morningrunner.com/ Luister eens wat zou ik zeggen. Klinkt erg goed!

avatar van musicfriek
Wow, klinkt ook als JJ72?? En Coldplay? ZOEF!!! Hier ga ik achteraan!

Edit: al wat fragmenten beluisterd en het klinkt wel erg lekker ja.

avatar van titan
titan (crew)
Niks Coldplay en JJ72. Platomania moet je sowieso niet series nemen, want die willen vooral cd's verkopen. Echt bijzonder is deze cd trouwens helemaal niet. Gewoon een doorsnee (Brit)popbandje die niets extra's of bijzonders heeft om boven de middelmaat uit te komen. Over een half jaar heeft niemand het meer over deze band. 3*.

Ik heb ze gezien op Metropolis vanmiddag/vanavond. Mijn verwachtingen waren hoog, maar ze vielen live toch een beetje tegen. Ze leken er niet erg zin in te hebben en het weinige publiek was ook niet echt enthousiast. Lichtpuntje was het geweldige It's Not Like Everyone's My Friend

Het album geef ik 3.5 ster.

Benninf schreef:
Het album geef ik 3.5 ster.

Verhoogd naar 4

pfff.. momenteel niet eens te verkrijgen bij bol.com zeg!

ben wat nummers op hun site aan het luisteren en ja... dit is wel wat voor mij!

vandaag langsgeweest bij van leest en die hadden hem nieteens liggen! behoorlijk onbekend in nl schijnbaar. dus zojuist maar besteld bij cdwow voor 9,99 jippie

volgens mij ben ik een van de weinige in nederland die dit wel echt goed vind

avatar van HiLL
Ik heb dit album zelf en vind het ook zeker een goede plaat. Zonde dat niet meerdere mensen dit album een kans geven.

avatar van dvdschaaf
Ben wat aan 't grasduinen in m'n Brit-pop collectie...
Wat een geweldig schijfje is dit zeg...

is het te laat om dit schijfje nog te gaan hypen?

wie doet er mee?

the dutchman schreef:
is het te laat om dit schijfje nog te gaan hypen?

wie doet er mee?

Ik want vandaag nog eens opgezet en wat een erg goed album dit. Ik ben "fan".

avatar van Yeahz
Tegenvallende plaat. De vocalen wisten me eerst nog wel te raken, maar na een aantal luisterbeurten valt pas echt goed op hoe simpel deze plaat is opgebouwd. Weinig interessante uitschieters; erg mat allemaal. Deze plaat is daarom niets meer of minder dan middelmatig en voegt niet echt iets toe aan het arsenaal aan britse muziek dat al op ons afgevuurd word voor mij.

2,5 ster

voorlopig nog geen media aandacht voor dit fijne bandje. misschien komt het nog, of misschien hebben de heren platenbazen nog geen zin/intresse in het europese vasteland. maarjah, wat is kan nog komen, toch?

avatar van Cor
Cor
Als ik de plaat meteen in 2006 beluisterd zou hebben, dan zou ik zeggen: beloftevol debuut. Maar de groep is inmiddels ter ziele, dus dat gaat niet meer op (beloftevol dus). Als ik een 'Pablo Honey' van Radiohead beluister (OK, daar staat wel 'Creep' op), dan is dit zeker niet minder. Een fijne, gevarieerde rockplaat. En wat er allemaal in het verschiet had gelegen, zullen we nooit weten.