Music Emporium - Music Emporium (1969)

Label: Psycho

1. Nam Myo Renge Kyo (2:36)
  2. Velvet Sunsets (2:34)
  3. Prelude (2:05)
  4. Catatonic Variations (1:57)
  5. Times Like This (1:58)
  6. Gentle Thursday (3:46)
  7. Winds Have Changed (2:11)
  8. Cage (5:09)
  9. Sun Never Shines (4:01)
  10. Day of Wrath (3:20)
avatar van Toon1
Eén van mijn favoriete psychedelische albums uit de jaren '60. Van deze plaat zijn indertijd maar 300 uitgaves van gedrukt, dus deze is echt wel obscuur. Nu wel uitgegeven op cd en niet moeilijk te vinden.

avatar van music4life
There is no question that there will be peace on earth, but will men be there to enjoy it?
haha, dit is pas een goeie zin (Day of Wrath)
verder ook een goed album, dank voor de tip Toon. heb het album nu 1/2 keer geluisterd, ik ga hem zeker vaker luisteren

avatar van jorro
Opnieuw een voor mij onbekend album van een mij onbekende band. Maar het aantal berichten en stemmen is laag dus ik ben niet de enige vermoed ik zo.
Vreemd is het wel want dit is een zeer aardig album. Leuke composities, goede vaak meerstemmige zang waarbij Winds Have Changed er boven uit steekt. Ook het dreigende van Csge is mooi met vooral weer die heldere zang. Sun Never Shines is het enige lelijke eendje wat mij betreft.
Minimaal 3,5* voor dit album dat 79 staat in de 100 Greatest Albums of 1969 en op een ook te lage 156e plaats in de Best Ever Albums chart van dat jaar