Joe Satriani - Super Colossal (2006)

Label: Epic

1. Super Colossal (4:14)
  2. Just Like Lightnin' (4:01)
  3. It's So Good (4:14)
  4. Redshift Riders (4:49)
  5. Ten Words (3:28)
  6. A Cool New Way (6:13)
  7. One Robot's Dream (6:15)
  8. The Meaning of Love (4:34)
  9. Made of Tears (5:31)
  10. Theme for a Strange World (4:39)
  11. Movin' On (4:05)
  12. A Love Eternal (3:33)
  13. Crowd Chant (3:14)
avatar van HiLL
Begint al met een lelijke hoes, maar ben wel benieuwd wat de man anno 2006 uit zijn gitaar laat komen!

met vriendelijke groet,

HiLL

avatar van the viking
Eerste indruk is vrij positief ,de openingstrack doet wel wat aan Queen's We will rock you denken ! Ten Words and It's so good liggen lekker in het gehoor ! Later meer !

avatar van Justinx
Inderdaad, de openingstrack is echt lekker! Een groot minpunt van deze artiest blijft voor mij de oneindige gitaarsolo's en dergelijke. Dit album zou veel beter tot zijn recht komen met een zanger of misschien wel zangeres.

Beste Mensen,

Als groot Satriani fan keek erg naar deze plaat uit. Na de eerste luisterbeurt was ik flink terleurgesteld. Ik vond eigenlijk alleen de openingstrack en Redshift Drivers leuk. Maar nu ik hem de hele week heb geluisterd vind ik hem toch best goed. Satriani gaat een beetje door waar hij op zijn vorige album gestopt was. Echt verassend is het allemaal niet maar hij tovert toch wel weer wat meesterlijke geluiden uit zijn gitaar die de gitaarliefhebbers onder ons kippenvel bezorgen. Ik vind het songmateriaal hier en daar een beetje matig dus daarom 3,5 ster.

Groet Milo

avatar van the viking
Inderdaad en misschien toch ook wat te elektronisch
allemaal !

miloz
Ja dat ook, daar door klinkt ie ook een stuk minder spontaan dan pak hem beet, Strange Beautiful music.

Voor de satriani fans trouwens een goeie tip: Live In San Fransisco dvd. Heb ik laatst gekocht en dat ik is echt de Satriani die je wil zien.

JonnieBrasco
Deze Satch-luisteraar heeft het album nog niet gehoord, maar het titelnummer Super Colossal wel. Een erg kinderachtig liedje zeg... met tranen in mijn ogen sluit ik dit nummer snel op in de kist waar ook Queen's We Will Rock You, en Joan Jett's I Love Rock 'N Roll bijvoorbeeld in verbannen zitten, de kist der Vreselijkste Anthems. Van overige nummers hoorde ik enkel fragmenten, af en toe best lekker funky, maar de gouden tijden van Crystal Planet en, inderdaad, Strange Beautiful Music lijken definitief te zijn verstreken. Laat ik niet te definitief in mijn oordeel zijn, ik moet het nog luisteren.

miloz schreef:

Inderdaad een geweldige dvd waarin hij nog wel met volle passie speelt,echt een aanrader voor degene die de dvd nog niet heeft !

slaemperayreon
Voor A'dammers of gewoon diehard-fans: hij staat 12 juni in de Heineken Music Hall.

avatar van the viking
6 Juli is deze viking er bij !

miloz
Lijkt me prachtig om er 12 juni bij te zijn in HMH. Maar ik ben toch bang dat mijn portemenee dit niet toe laat. 38 euro! en dan komen er ook nog eens service kosten bij. Voor een student is dat echt een beetje te veel. Dus moet nog maar even kijken of ik hier bij ga zijn.

Erg goed album dit.

Vooral de nummers Ten Words, A Cool New Way, One Robot's Dream, The Meaning Of Love, Made Of Tears en Crowd Chant zijn erg gaaf.

Wel wat meer rustigere nummers, en dat kan ik ook zeer waarderen! Elk album is weer wat beter.

uiteindelijk kan het saai worden, omdat álle platen technisch van zeer hoog niveau zijn. Er steekt er niet echt 1 bovenuit, maar ze zijn allemaal goed.

Ik ben er zeker bij in Hardenberg!

avatar van the viking
Chrizz als je deze goed vind moet je absoluut deze ook gaan beluisteren : http://www.musicmeter.nl/album/8720

Wat Maradonna is met bal is Satriani met de gitaar ongelofelijk wat voor geniale klanken hij steeds maar weer uit zijn gitaar tovert !

Super Colossal begint mij trouwens na een aantal luisterbeurten steeds meer te bekoren,daarom stem verhoogd naar 3,5* ! En dat is toch geen slecht gegeven met Hardenberg in het vooruitzicht !

avatar van Helicon
Weer een mooi album van The Satch. The crowd chant vind zo'n grappig nummer. Op veel lige optredens doen de optredende band/artiest altijd wel iets met het publiek. En hij maakt er gewoon een studionummer van. Effe wat vrienden uitnodigen en dan gewoon Satriani na blèren. Heel leuk gedaan.

Ik was erbij in Hardenberg en ook werd er stevig ge'crowd chant Het overigens wel moordend warm in die zaal tijdens het optreden.

avatar van Hendrix4live
Wauw! Heb m'n stem verhoogd naar een 4. Made of Tears is echt fantastisch goed.

YouTube - Joe Satriani - Made of Tears (Live 2006)

avatar van Wyverex
Ondertussen ken ik deze plaat al een eindje en na een paar luisterbeurten kan ik zeggen dat dit een fantastische plaat is van de Satch. Hier bewijst hij dat goede gitaarmuziek niet altijd flitsend snel moet zijn.

Het feit dat hij zijn nummers verklaard in dit album, helpt je fantasie wat op weg om je het nummer visueel te kunnen voorstellen. Hier zitten echt geen mindere nummers in. Dit is gewoon een topplaat van een topgitarist!

Volgens mij is het hoogtepunt hier Redshift Riders, samen met Ten Words. Eerst vond ik Ten Words niet zo geweldig, maar als je het verhaal erachter leest (9/11) beïnvloedt dat je mening drastisch. Bij mij toch.

avatar van Carolaah
Ik had nog niet gestemd zag ik..
Heb het album een aantal jaren geleden wel een aantal keren geluisterd... Weet niet meer hoe ik bij mr. Satriani ben gekomen..

Nice geluid, al begint het naarmate de plaat vordert me steeds minder te boeien..

Ben vandaag eens begonnen aan wat ouder werk van Satriani.. klinkt tot nu toe veelbelovend

avatar van Karma_To_Burn
Made of Tears & One Robot's Dream behoren tot de 5 beste nummers van Satriani voor mij, ik vind het daarom ook raar dat dit album een beetje ondergewaardeerd wordt.

MrGuitar240
"A love eternal" is prachtig. 1 van zijn mooiste nummers.

avatar van richiedoom
Dit album wordt erg ondergesneeuwd naar mijn idee, want wat is hier eigenlijk mis mee? Het album is ontzettend divers, de productie is fantastisch, het songmateriaal om je vingers bij af te likken, goede instrumentatie etc. Ten Words, prachtig nummer in al zijn eenvoud, en een genot om zelf op gitaar te spelen. Redshift Riders met afstand de beste track, wat een sfeer! Super Colossal ideale opener met aanstekelijke melodieen. A love eternal kippevel zo mooi. Crowd Chant erg leuk bedacht. Zo kan ik nog wel over elk nummer wat zeggen, gewoon een topplaat!

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Wederom een goed album van Joe Satriani.

avatar van Sir Spamalot
Mijn muziekverzameling zou zich onvolledig voelen zonder de Satch, want opnieuw is hij wreed goed bezig. Wat een verschil is het ook om dit op cd te hebben, het fenomenale geluid vonkt uit de luidsprekers en compleet sprakeloos blijf ik bij nummers als Red Shift Rider en Theme for a Strange World. Hij is meer dan een supergitarist, hij is een kunstenaar, artiest, goochelaar...

avatar van jellylips
Fantastische productie, gelaagdheid en texturen. Hoewel ik destijds wat teleurgesteld was, is deze plaat door de jaren heen absoluut niet in de vergetelheid geraakt bij mij. A Cool New Way zet ik soms zomaar eens op om even lekker weg te dromen bij niet al te drukke, goed klinkende gitaarmuziek.

Gitaarvirtuoos of niet, ik zie Joe primair als een songwriter, en ook op dit album zijn de melodieen op zijn minst goed gevonden, en op zijn best waanzinnig mooi. The Meaning of Love is een sprekend voorbeeld van Satch zijn unieke muzikale 'taal'.

Op dit album komen Joe's bluesinvloeden er ook niet bepaald karig vanaf, maar de manier waarop hij het hier weet te verbinden met zijn meer buitenaardse aanpak is bij momenten verbluffend en zelfs magisch. Hier en daar klinkt het dan weer 'gewoon' als een goed gitaaralbum (Movin' On). En daar is helemaal niets mis mee. Genieten geblazen, altijd.