Toyah - Ophelia's Shadow (1991)

Label: EG

1. Ophelia's Shadow (5:54)
  2. The Shaman Says (5:23)
  3. Brilliant Day (2:39)
  4. Prospect (3:13)
  5. Turning Tide (5:40)
  6. Take What You Will (5:42)
  7. Ghost Light (4:28)
  8. The Woman Who Had an Affair with Herself (4:47)
  9. Homeward (5:16)
  10. Lords of the Never Known (4:32)
avatar van Saldek
Dit vind ik een uitzonderlijk mooi album van Toyah. In samenwerking met haar echtgenoot 'Robert Fripp' wordt hier iets heel subtiels, echt een verfijnd stukje muziek geproduceerd. De sfeer doet avant-garde aan. De muziek is echt iets voor de liefhebber, want ook dit album is zeker niet voor het grote publiek bedoeld. Prachtige teksten maken de muziek nog interessanter en weten samen met de song-opbouw toch weer een beetje mystiek te brengen. 4,5

avatar van Saldek
Wow, er zijn al vier mensen in Nederland die deze cd kennen......na al die jaren.......kan deze dan tóch nog een kaskraker worden? Want wie weet : in dit tempo zijn er over vijf jaar misschien wel ácht mensen met deze cd! Nu maar hopen dat het niet zal vercommercialiseren.............................
Daar hoef ik dus niet bang voor te zijn. Maar op deze relaxte zondag heb ik deze aanstaan, na een tijdje weer, en ik moet echt kwijt dat mede dankzij Robert Fripp (gitarist op dit album) dit nog steeds, twintig jaar na dato, wegluistert als een moeilijk te definiëren postmodernistische uitdieping middels tweedimensionele atmosfeer. Ik ervaar dit dan ook, nog altijd, als een futuristisch landschap in meest denkbaar ontspannen vorm.
Van haar werken buiten eigen stijl om is dit mij dan ook het neusje van de zalm.
Een echt chille pyamazondagmuziekje. 4,5 * eens gegeven wijkt dan ook niet.