Theory of a Deadman - Savages (2014)

Canada
Label: Roadrunner

1. Drown (3:41)
  2. Blow (3:35)
  3. Savages (3:33)

met Alice Cooper

4. Misery of Mankind (3:23)
  5. Salt in the Wound (3:38)
  6. Angel (3:22)
  7. Heavy (3:02)
  8. Panic Room (3:14)
  9. The One (3:58)
  10. Livin' My Life Like a Country Song (3:20)

met Joe Don Rooney

11. World War Me (3:14)
  12. In Ruins (3:19)
  13. The Sun Has Set on Me (5:20)
avatar van permafrost
Kijk eens aan. Op zeer korte termijn een nieuwe TOADM. Ik vind deze band echt goed, zeker hun vorige album heb ik in de auto grijsgedraaid. Jammer dat veel mensen hier nooit normaal op kunnen reageren maar altijd eerst moeten janken over Nickelback. Luister er dan niet naar als je er geen flikker aan vind. Ik kijk er in elk geval reikhalzend naar uit.

avatar van gigage
Staat al in bilboard's top 10 in eerste week. Deed alice cooper ook al mee op de hitalbum use your illusion 1 van Guns 'n Roses, nu mag hij weer een stukje inspreken vanaf 2.15 Theory of a Deadman - Savages ft. Alice Cooper (Audio) - YouTube

avatar van berwt
1,5
Eenvoudige melodieen genieten doorgaans mijn voorkeur boven complexe lijnen met overvloedige ornamenten waar herhaling quasi taboe is, maar té is ook niet goed . Als ze voorspelbaarder worden dan de liedjes van K3 zoals in ‘Panic Room’ bijvoorbeeld dan wordt het toch wat beschamend. Toch komen ze hier en daar sterk uit de hoek, niet in het minst verrassend met de ballad ‘Angel’,en verdienen ze toch nog een eerbare 3*. Maar als je dan toch een nieuwe 90’s klinkende alternatieve rock/postgrunge-plaat wilt aanschaffen, dan vind ik dat je beter af bent met de laatste van Seether.