Frank Marino & Mahogany Rush - Real Live! (2004)

Canada
Label: Just a Minute

1. Voodoo Chile (10:02)
  2. Something's Comin' Our Way (Excerpt) (2:38)
  3. He's Calling (14:39)
  4. Red House (12:11)
  5. Guitar Prelude to a Hero (2:22)
  6. Stories of a Hero (9:51)
  7. Poppy (17:24)
  8. She's Not There (1:42)
  9. Crossroads (3:53)
  10. She's Not There (Return) (0:41)
  11. Poppy (Return) (2:31)
  12. Let There Be (2:59)
  13. Strange Universe (3:23)
  14. Ode to Creation (10:07)
  15. Strange Universe (Return) (3:07)
  16. Rock and Roll Hall of Fame (5:51)
  17. Ain't Dead Yet (1:34)
  18. Slippin' and Slidin' (1:19)
  19. Back to the Hall (2:50)
  20. Two 'N' Four (Just Joshin') (5:39)
  21. Avalon (7:30)
  22. Rumble 'N' Roll (For Pete's Sake) (1:43)
  23. Jazzed a Moment (1:55)
  24. Tales of the Unexpected (4:17)
  25. Return to Avalon (2:15)
  26. Rattle of Sabres (1:19)
  27. Electric Reflections of War (3:04)
  28. Aftermath (1:07)
  29. The World Anthem (2:12)
  30. A Prayer for Peace (2:22)
  31. Over the Rainbow (2:19)
  32. Try for Freedom (11:27)
Frank Marino is een Canadese gitarist die, na een aantal jaren van relatieve stilte, weer redelijk aan de weg timmert.. Z'n hoogtepunt lag, mijns inziens, in het begin jaren 80 met de geweldige albums "What's Next" en "The Power of Rock and Roll". Deze live-dubbel cd dateert van enkele jaren geleden, en ook hier etaleert Marino z'n kunsten. Jazz, blues, funk en rock, Frank Marino draat er z'n hand(en) niet voor om. Zeer lang uitgesponnen nummer, vol improvisatie en met geweldig gitaarwerk.. Net geen 5 sterren want sommige nummers duren net effe te lang. Voor de gitaar-luisteraar.

wijsneus
In 1978 kocht ik in mijn hardrock-periode Frank Marino & Mahogany Rush Live. Heerlijke plaat, waarin alles draaide om het gitaarspel van FM. In de loop der jaren toch een beetje uit het oog ( en oor ) verloren.................

Maar zie, in 2008 kom ik via MuMe weer op het spoor van Frank Marino. Op de gok deze dubbelaar besteld via Internet een paar weken geleden.

Geen enkele spijt van; mijn hemel, wat kan deze man fantastisch gitaar spelen ! Zoals Special D al schreef, duurt het soms wat te lang. Maar wat staan hier een aantal schitterende nummers op.
Zelfs een drumsolo ontbreekt niet.

Een echte gitaar-liefhebber mag dit niet links laten liggen !
Luister vooral het laatste nummert van de 2e CD. Weergaloos mooi !

wijsneus
Die tracks van de 2e CD zal ik binnenkort toevoegen, als ik wat meer tijd heb. 't Zijn er maar 21 namelijk !

..... binnenkort toevoegen.......

Pfoe, eindelijk gedaan.

Deze dubbelaar komt regelmatig in mijn CD-speler terecht, en dan draai ik een aantal tracks, om te genieten van deze ondergewaardeerde allround-gitarist.

Rock 'n' roll, funk, jazz, easy-listening, blues; rock; allemaal te vinden op één van mijn favoriete live-albums.

Hoogtepunten : tracks 12 t/m 15, dat eigenlijk 1 in elkaar doorlopend geheel is; He's Calling, Guitar Prelude To A Hero en ...Stories Of A Hero, en als laatste, de magistrale afsluiter Try For Freedom, waarbij het kippenvel op mijn armen staat, en ik het iedere keer niet droog hou........

Wat is Poppy toch heerlijk op vrijdagavond, snoei hard en met een glaasje Whiskey erbij...

avatar van lynyrd
Wow dit is muziek, daar zou ik wel een dvd van willen hebben super !

avatar van Larzz
Die is er nu. Na jaren voorbereiding heeft Frank Marino in eigen beheer een 3dvd/1blu-ray/boek set uitgegeven. Live at the Agora Theater. Marino speelt in 3 sets 50 nummers in bijna 6 uur! Alles op 1 avond gespeeld. Waanzinnige prestatie. Uniek in de rock historie. Marino is in topvorm. Speelt waanzinnig goed. Prima begeleidingband. Veel voor mij onbekende nummers van vooral de begintijd van Mahogany Rush. Je kunt de box alleen op zijn website Mahoganyrush.com bestellen. 100 us dollars. Pittig maar dan heb je ook wat. Een uniek document van een uniek muzikant. Heb zelf de box nu in huis en geniet er dagelijks van. Must voor rock en gitaarliefhebbers.