Tricky - Adrian Thaws (2014)

Pop / Hip-Hop
Label: False Idols

1. Sun Down (3:40)

met Tirzah

2. Lonnie Listen (3:15)

met Mykki Blanco en Francesca Belmonte

3. Something in the Way (3:23)

met Francesca Belmonte

4. Keep Me in Your Shake (3:25)

met Nneka

5. The Unloved (Skit) (1:09)
  6. Nicotine Love (3:06)

met Francesca Belmonte

7. Gangster Chronicle (2:59)

met Bella Gotti

8. I Had a Dream (2:38)

met Francesca Belmonte

9. My Palestine Girl (3:32)

met Blue Daisy

10. Why Don't You (3:32)

met Bella Gotti

11. Silly Games (3:36)

met Tirzah

12. Right Here (2:58)

met Oh Land

13. Silver Tongue - When You Go (0:47)
  14. Esp * (2:53)

met Liz Densmore

avatar van Poles Apart
Een aantal verrassende samples op dit nieuwe werkje van Tricky.

Zo horen we Alice in Chains' "Heaven Beside You" terug in het overigens gekunstelde "Keep Me In Your Shake" en een stukje uit "Unfinished Sympathy" van oude maatjes Massive Attack komt voorbij in "Gangster Chronicle". "My Palestine Girl" doet qua sfeer denken aan "Mezzanine" (het MA album).

Tricky lijkt niet echt over de tracklist nagedacht te hebben. Het album klinkt als een verzameling losse nummers die samen in willekeurige volgorde op een schijfje gegooid zijn, het komt niet echt als een solide geheel over. Los zand dus. Door zelf een beetje te goochelen met de afspeelvolgorde is er misschien nog iets aardigs van te maken. Desalniettemin een onvoldoende, want het songmateriaal is vrij zwak.

avatar van Tupelo
Tricky kan bij mij niet veel fout doen, en ook dit vind ik een prettige plaat. Het is meer dan ooit een mengelmoes aan stijlen; we horen zelfs een reggae-nummer en jaren-80 synthesizerwerk langskomen. De meeste nummers zijn nogal eendimensionaal - gebouwd rond een of twee thema's - maar die hebben dan wel steevast het bezwerende dat ik aan Tricky zo mooi vind.