Frank Marino - Juggernaut (1982)

Canada
Label: CBS

1. Strange Dreams (5:03)
  2. Midnight Highway (3:43)
  3. Stories of a Hero (8:00)
  4. Free (5:19)
  5. Maybe It's Time (6:08)
  6. Ditch Queen (6:37)
  7. For Your Love (4:35)
  8. Juggernaut (5:00)
Blijf het een schitterende cd vinden alleen the power of rock and roll uit 1981 was nog stukken beter
Wordt tijd dat iemand deze man eens naar Nederland laat komen (arrow 2007 ???)
Hij is wel eens hier geweest in paradiso maar helaas ben ik toen niet naar dat concert geweest Is er iemand die daar wel eens is geweest !!!!

avatar van iggy
De skull crushing opener stange dreams dan weet je al na 5 seconden ik zit goed........ Direct zet frank er een vette riff neer waar je niet goed van word gevolgt door die onheilspellende synthezeizer.
Prachtige passende tekst. Een ware rock klassieker van de eerste orde WAT EEN NUMMER. Wat moet hierna nog volgen? Midnight highway dus dat er lekker op los rockt. Het 3e nummer een prachtige ballad stories of a hero een heelijk meeslepend nummer prachtig guitaar werk. free is redelijk goed. Maybe it's time matig refreintje maar luister eens effe naar die solo die na 2min 16 om de hoek komt kijken pfffff. Ditch queen gewoon af. For your love aardig. Om met de prima vrij snelle juggernaut af te sluiten. En zie ik 1 bericht en 5 stemmen Een duidelijk ZWAAR ONDERSCHAT ALBUM. En nee hardrock nog nooit live gezien helaas

Zephyr
Voor de hardrock- en speciaal de Frank Marino - liefhebbers :

Dit album en The Power of Rock and Roll (1981) zijn nu gezamenlijk op één CD verkrijgbaar.

Ik heb geloof ik 20 albums van Frank Marino, maar ook dit product kan de tand des tijds moeiteloos doorstaan. Super gitarist, waar het al te lang stil is.

speedy66
Meest melodieuze album van FM. Er zit hier daar zelfs wat keyboards verstopt. Stories of a Hero (vietnam) is een prachtnummer dat rustig begint en daarna heavy opbouwt met een loepzuivere solo. Die moet je luisteren.

Eigenlijk is Whats Next, Power of Rock n Roll en Juggernaut gewoon verplichte kost voor iedere rocker.

[quote]speedy66 schreef:

Luister de laatste tijd regelmatig hard rock arena radio waar veel 70/80s hard rock voorbij komt. Vandaag hoorde ik het nummer Juggernaut en werd weggeblazen door het gitaarspel. Kende de beste man helemaal niet, terwijl ik toch vrij veel hard rock ken al zeg ik het zelf. Maar wat kan deze man scheuren zeg. Ga snel dit album is even volledig beluisteren.

Alles is goed tot zeer goed van Frank, maar ook zijn band Mahogany Rush

avatar van Pitchman
Ditch Queen is een geweldig nummer. Die tekst. With a sniff of cocaine she does everything. Ha! Wat een prachtplaat dit. Toen en nu nog steeds grijs gedraaid.

wat een gaaf album is dit toch. Jammer dat zijn gitaar aan de wilgen hangt....

Stories of a hero en de titelsong zijn super nummers

Deze plaat maar weer eens uit de mottenballen gehaald. En zonde dat hij daar zo lang in heeft gelegen, want het is en blijft een klassieker in het hardrock genre. De opener Strange Dreams is veruit het beste nummer, maar de rest mag er ook zeker wezen.
Toen hij uit kwam in 1982 heb ik hem grijs gedraaid, topalbum.

avatar van Sir Spamalot
Rond 20 oktober 2022 heb ik de eerste twee albums van Frank Marino gekocht in een pakket, met name deze Frank Marino – The Power Of Rock And Roll / Juggernaut. De prijs was 18,90 eur.

Jaartje later en daar is opvolger Juggernaut al, er scheelt niets met de werkethiek van Frank Marino, laat andere “artiesten” al een jaar nodig om de ingang van de studio te vinden... Dit album ervaar ik als iets minder uitbundig dan het debuut, dat mag zeker, ik hoef zeker geen vlekkeloze kopie van The Power of Rock and Roll. Ook hoor ik hier en daar synthesizer partijen, ingespeeld door de baas zelf. Hier zijn voor mij Stories of a Hero (ondanks die fade-out) en het titelnummer de prijsbeesten. Later zijn er geen versies met bonustracks uitgekomen, het album is zo al sprankelend genoeg.

avatar van gaucho
Ja, die dubbel-CD van BGO heb ik ook, ruim tien geleden al aangeschaft. Het was volgens mij toen een van de weinig, zo niet de enige mogelijkheid om The Power of Rock and Roll aan te schaffen. Ik was al in de jaren tachtig attent gemaakt op dat album door een vriend die vooral van metal hield. Ik heb altijd onthouden dat ik de gitaarerupties van dat album waanzinnig vond.

Verder kende ik eigenlijk nauwelijks iets van Frank Marino, dus dat tweede album dat deel uitmaakte van die CD-set was voor mij een bonus. Bleek dat album zowaar nauwelijks onder te doen voor The Power of Rock and Roll. Inderdaad: geen schaamteloze kopie, maar genoeg eigenheid om op zichzelf te staan. Maar natuurlijk wel weer met heerlijk sprankelende gitaarsolo's van de man zelf. Gek eigenlijk dat ik me, afgezien van een enkel ouder album van hem met Mahogany Rush, verder nog steeds nauwelijks heb verdiept in ander werk van de man.