Cannibal Corpse - A Skeletal Domain (2014)

Label: Metal Blade

1. High Velocity Impact Spatter (4:06)
  2. Sadistic Embodiment (3:17)
  3. Kill or Become (3:50)
  4. A Skeletal Domain (3:38)
  5. Headlong Into Carnage (3:01)
  6. The Murderer's Pact (5:05)
  7. Funeral Cremation (3:41)
  8. Icepick Lobotomy (3:16)
  9. Vector of Cruelty (3:25)
  10. Bloodstained Cement (3:42)
  11. Asphyxiate to Resuscitate (3:47)
  12. Hollowed Bodies (3:05)
avatar van Bouvier666
Dit zou voor mij nog wel eens de death metal plaat van 2014 kunnen zijn.
Elk nummer heeft wel iets van herkenbaarheid. Dit is samen met de Vile en de Wretched Spawn de enige Corpse plaat die ik van begin tot eind kan luisteren zonder dat het me begint te vervelen.
Alles klinkt beter dan ooit tevoren.
Instrumentaal klinkt het verder geëvolueerd. Betere songstructuren en dan nog als kers op de taart de beestachtige uberdiepe grunts van "Corpsegrinder".
De man klinkt een stuk bruter dan voorheen.
Zeker een van hun betere platen.

avatar van Supersid
Veelbelovend!
Heb hem besteld, maar in de picture disc vinyl. Die komt pas eind oktober binnen...

bennerd
Leuke plaat. Cannibal Corpse kan niet echt meer vernieuwen en blijft aanvoelen als een soort 'light-brutal death metal', maar dat resulteert in wat catchy en vlijmscherpe nummers. Een hoogvlieger is het niet (daarvoor vind ik het te vlak), maar het is wel fijn om af en toe te laten passeren.

avatar van Edwynn
Klinkt als: 'nog meer van hetzelfde'.

Cannibal Corpse slaag erin om telkens op gelijkwaardig niveau te acteren. Te goed om het te minachten en tegelijkertijd te oninteressant om er als een dolle stier achteraan te rennen.

bennerd
Edwynn schreef:

Exact.

Metallica-jansen
bennerd schreef:

Exact.

Me too

avatar van Lau1986
Een vermakelijk album van Cannibal Corpse. Het zit eigenlijk allemaal prima in elkaar, maar echt spannend is het niet. Nu moet ik daarvoor misschien ook niet bij Cannibal Corpse zijn en hoewel het niveau van het album prima is had ik toch wat meer verwacht. En de vocalen klinken ergens gewoon te lief.