Frank Marino & Mahogany Rush - World Anthem (1977)

Canada
Label: CBS

1. Requiem for a Sinner (6:02)
  2. Hey, Little Lover (4:51)
  3. Broken Heart Blues (4:52)
  4. In My Ways (6:13)
  5. The World Anthem (3:09)
  6. Look at Me (4:06)
  7. Lady (4:38)
  8. Try for Freedom (11:27)
avatar van Cabeza Borradora
Mijn eerste kennismaking met Frank Marino (en zijn band Mahogany Rush) was met het album What's Next (1980) , nu zowat 30 jaar geleden. Uit mijn sokken werd ik geblazen! Harde hard(!)-rock met scherpe kantjes en weerhaken in de songs. Het blues gevoel altijd om de hoek loerend. Flitsende, gierende, tierende solo's over een stuwende, stampende, dikwijls grillige ritmesectie. De zanger die in ware pre-Jon Spencer stijl met zijn kreten de boel nog meer ophitst...
Genieten genieten... en op zoek naar meer natuurlijk. Zo toen bij deze terechtgekomen. Tsjonge tsjonge, wat een tegenvaller, wat een slaapverwekkende bedoening... Het enige nummer dat niet zou misstaan op What's Next is Broken Heart Blues. De rest is toch echt wel slappe kost, zelfs al is er het gitaarspel van Marino. Na deze ben ik dus niet meer op zoek gegaan naar werk van Frank Marino. Voor het risico waren mijn schare centjes mij te lief, en minder risicovolle ontdekkingen lagen er in overvloed te wachten.
In deze tijden zijn muzikale ontdekkingstochten wat makkelijker en goedkoper, dus toch nog maar eens op zoek gaan of er nog meer pareltjes van deze gitaartovenaar te ontdekken zijn. (Wordt vervolgd )

wijsneus
Werp eens een blik op The Power Of Rock n Roll, zou ik zeggen. Schijnt door de echte FM-fanaten erg hoog aangeslagen te worden.

avatar van Cabeza Borradora
wijsneus schreef:

Okee, tnx voor de tip. Als het wat minder gepolijst klinkt dan deze is het al goed.