Mark Orton - Nebraska (2013)

Score
Label: Milan

1. Their Pie (2:06)
  2. New West (3:49)
  3. Herbert's Story (1:59)
  4. Gossip / Brownie's Pie (1:59)
  5. To the Levee (2:12)
  6. Magna Carta [Bernie Bowen Version] (2:30)
  7. Bill (4:25)
  8. Diminished Capacity (2:50)

met Rob Burger

9. The Old Compressor / Escape (2:37)
  10. The Ambush (2:30)
  11. Seaone (2:23)
  12. Night of the Skeptic (2:31)
  13. Guitar Twenty Eight (1:22)
  14. Immigration (2:23)
  15. Magna Carta (2:38)
  16. The Old House (2:17)
  17. Their Pie [Hawthorne Version] (2:34)
avatar van nlkink
Ik heb de film onlangs gezien. Sterker, ik had 'm op de harde schijf gezet en de film beviel zo goed dat ik 'm niet heb gewist zodat ik Nebraska nog eens mag bekijken.
De muziek is bijna een van de hoofdrolspelers van de film en draagt zeker bij aan het succes ervan. Bruce Dern, bij mij bekend als badass in een aantal westetns uit de zeventiger jaren, speelt hier een compleet a-typische rol van een oude man die met zijn zoon een reis onderneemt om een prijs te incasseren. Meer zeg ik er niet over om niet te spoilen. De muziek van Orton past perfect bij de weidse zwarteit landschappen en het spel van de acteurs.
Dit is een van de weinige soundtracks die ik regelmatig in de spelert heb.