Culture - Good Things (1989)

Jamaica
Reggae
Label: Ras

1. Hand 'a' Bowl (3:45)
  2. Good Things (4:06)
  3. Love Music [Extended Version] (5:40)
  4. Psalm of Bob Marley (3:56)
  5. Cousin Rude Boy (3:53)
  6. Youth Man Move [Extended Version] (5:22)
  7. Righteous Loving (4:02)
  8. Chanting On (3:51)
  9. Rude Boy Dub (3:52)
  10. Chant a Dub (4:47)
  11. Dub of Bob Marley (3:54)
  12. Good Good Dub (4:05)
avatar van Madjack71
Jl. nog bij een album van Bunny Wailer aangegeven dat de reggae in de jaren tachtig dunnetjes gezaaid was....maar dat was koldermanspraat besef ik mij een aantal albums van diezelfde jaren tachtig verder; Burning Spear, Israel Vibration en dit Culture deden nog goede muzikale zaken destijds. Misschien geld het meer voor het feit dat er weinig nieuwe vernieuwers zich aan het front melden die de moeite waard waren...maar ook hier geld ws. dat ik voor hetzelfde geld er gewoonweg er niet van op de hoogte ben. Dus tips zijn altijd welkom. Wat dit Good Things betreft het bevat goede muziek met de juiste spirit. De typerende samenzang van Culture zonder teveel te verzanden in de synthetische meuk van synths. Mooie hoes ook.