Het Goede Doel - Het Beste Van (1991)

Alternatieve titels: Het Allerbeste Van | Het Complete Hitoverzicht

Label: Arcade

1. België (6:20)
  2. Gijzelaar (4:00)
  3. Nooduitgang [Live Versie] (4:49)
  4. Vandaag (6:06)
  5. Uit Vrije Wil (4:25)
  6. Zwijgen (4:00)
  7. Hou van Mij (5:53)
  8. Met Open Ogen (14:22)
  9. Geboren voor het Geluk (5:28)
  10. Ik Dans Dus Ik Besta (3:46)
  11. Vriendschap (4:08)
  12. Alles Geprobeerd (6:27)
  13. Sonic Ranger Rides Again (3:12)
  14. Eenvoud (3:10)
  15. Net Zo Lief Gefortuneerd (3:15)
  16. 4 Films (3:32)
  17. In 't Leven (4:07)
  18. België [1991 Versie] (4:01)
  19. De Muren Zijn Te Dun (4:05)
  20. Als Ik de Bouw van Arnold Schwarzenegger Had (3:13)
  21. Een Eigen Huis (Alles Kan een Mens Gelukkig Maken) (4:09)
Marcel²
Weer een verzamelaar en nu een dubbel cd. Hier wil ik ook even zeggen, dat de nummers goed zijn. Ook hier niets op aan te merken.

Ruby1966

Ruby1966 schreef:
"Alles Geprobeerd" steekt toch wel met kop en schouders boven alles uit!

Hebben alleen de fout gemaakt om er de studioversie op te zetten i.p.v. de live versie.

avatar van Nicolage Rico
Ruby1966 schreef:
"Alles Geprobeerd" steekt toch wel met kop en schouders boven alles uit!

"Alles Geprobeerd" steekt sowieso met kop en schouders boven alle Nederlandstalige nummers uit...

avatar van Hans Brouwer
Nicolage Rico schreef:

Het Goede Doel in z'n totaliteit steekt boven alle Nederlandstallige nummers uit. Er zijn groepen (nee ik noem geen namen ) die hier een voorbeeld aan kunnen nemen!

Hans Brouwer schreef:

en die groepen, komen vast uit Zeeland

avatar van Nicolage Rico
danmuz. schreef:

en die groepen, komen vast uit Zeeland

Je blöft.. (kan die streep door de o niet vinden).

avatar van Edski
alt vasthouden, 0248 op je nummerieke toetsenbord!

ø

avatar van horned_reaper
met open ogen is zonder enige twijvel het beste nummer dat het goede doel ooit heeft gemaakt
verder geniale band.

goede verzamelaar ook leuk dat het nieuwe tracks bevat *4.0

Hele goede verzamelaar.
Pas weer evn opgezet en je vergeet wat een lekkere, toegankelijke nummers deze band gemaakt heeft.

Alles Geprobeerd is inderdaad het allerbeste.

avatar van Jan Wessels
Prima verzamelaar van Het Goede Doel waarbij de samenstellers vreemd genoeg verzuimd hebben om Sinterklaas (wie kent 'm niet) ook mee te nemen. Wel goed is de keuze voor de live versie van Nooduitgang.

Bij de eerste keer draaien werd ik echter het meest (en aangenaam) verrast door de lange versie van Met Open Ogen die maar liefst 14.22 minuten duurt. Mijn eerste gedachte was dat Het Goede Doel hiermee haar eigen Halo of Flies wilde neerzetten.

avatar van Funky Bookie
Sinterklaas is eigenlijk van de beide Henken en niet van Het Goede Doel.

avatar van Jan Wessels
Funky Bookie schreef:
Sinterklaas is eigenlijk van de beide Henken en niet van Het Goede Doel.

Maar staat wel weer op de verzamelaar Het Beste van het Goede Doel uit 1987. En ook op Het Goede Doel - Live!!! album uit 1987.
Het laatste album heb ik ook maar ik had deze track ook wel in de studioversie willen hebben.
Kortom: ik blijf er toch bij dat het een vreemde keuze is om deze single niet op deze dubbelaar te zetten.

OK, mee eens.

avatar van kaztor
Heel behoorlijk overzicht van misschien stiekum de beste Nederlandse band uit de 80's (ok, gedeelte eerste plaats...).
Wel vreemd dat de samenstellers Sinterklaas blijkbaar niet kennen. Toch een halfje eraf daarvoor.

avatar van Darkzone
Vanmiddag uiteindelijk toch deze verzamelaar bij de kringloop meegenomen voor nog geen euro.
Ik ken wel een aantal tracks en ben blij dat de lange versies erop staan.

Jammer dat Sinterklaas er niet op staat, maar ik hou ook van boekjes met info en eventueel linernotes als het om verzamelaars gaat. Maar ja, die krijg je niet bij Arcade. Maar compilaties maken kunnen ze als de beste.

avatar van Funky Bookie
Sinterklaas is formeel ook niet van Het Goede Doel, dus op zich prima dat ie er niet op staat.

Funky Bookie schreef:

Ik kan het niet vinden, maar ook bijna niet voorstellen dat het niet Sander van Herk is die gitaar speelt op dit nummer. Want waarom zouden ze een andere gitarist inhuren als hij toch al in de band speelde?

Overigens staat de track wel op de speciale editie van België

Dus in feite is het gewoon Goede Doel....of Henk en Henk en Herk

avatar van lennon
Ik heb de vraag over gitaar spel bij Henk Temming neergelegd en hij vertelde me dat hijzelf en Paul Post de gitaar verzorgde op dat nummer.

En voor mijzelf is dat wel een reden om dat nummer dan niet op een Goede Doel verzameling te plaatsen als ik de keuze zou hebben. Zeker niet als er zoveel andere nummers ook nog plek zouden kunnen krijgen.
Natuurlijk is het onlosmakelijk verbonden met elkaar, maar toch een goede reden om het weg te laten.

avatar van vielip
Leuke info!

avatar van lennon
Ook gepost bij Het Goede Doel - The Golden Years of Dutch Pop Music (2018) - MusicMeter.nl

Henk Temming zegt het volgende zelf...daar kan ik niet tegenop verder natuurlijk.
Ik vroeg hem zijn mening over Sinterklaas wel of niet op een verzamelaar. (Hij vergeet de beste van uit 87, maar die heb ik maar even zo gelaten.)

Hoort er niet bij. Geen opname van Het Goede Doel. Staat op België deluxe tussen de demo's van het album. Dat is het dan ook. De demo is op single gezet.